Ronald Janssen laat spaargeld verdwijnen

ganapathi tantre

Re: Ronald Janssen laat spaargeld verdwijnen

#16 , 24 okt 2012 03:47

Het geld wordt toch niet aangeslagen, maar gewoon geblokkeerd. Gebeurd bij een overlijden toch ook.

Omdat je dan kans maakt om terecht te komen in de sfeer van die spaghetti-affaire zoals destijds met het Dutrouw gebeuren.
Dit zou een vorm van partijdigheid kunnen zijn

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 okt 2012 11:07

Raar, zo heb ik weet dat in een arbeidsconflict ontslag dringende reden de ontslagen medewerker enkele rekeningen van de firma heeft laten blokkeren ten bedrage van zijn niet verkregen ontslagvergoeding. Medewerker haalde aan dat hij geen opdrachten weigerde en dus niet kon ontslagen worden. Firma heeft die zaak voor de rechter getrokken en heeft verloren. Is in faling gegaan. Curator heeft dan een overeenkomst gesloten met de medewerker.
Hier stond de schuld ook niet vast.

Xastheron

#18 , 26 okt 2012 15:19

Om even terug te keren naar die volmacht: dit is toch een document dat opgesteld wordt via de bank? Of volstaat het dat ik morgen met een zakdoekje naar de bank stap waar m'n vader zogezegd me het recht geeft ongelimiteerd verrichtingen te doen met zijn rekeningen?

Indien door de bank opgesteld, dan lezen ze toch vrij standaard uw ID-kaart in?

Of zou die man een achterpoortje gevonden hebben: volmacht goedgekeurd/geregistreerd bij notaris (kan dit?) waarbij de notaris een extraatje krijgt in cash of iets dergelijks. Let wel: zuiver speculatie, wil hier niemand gaan beschuldigen.

Reclame

ganapathi tantre

#19 , 28 okt 2012 12:55

Raar, zo heb ik weet dat in een arbeidsconflict ontslag dringende reden de ontslagen medewerker enkele rekeningen van de firma heeft laten blokkeren ten bedrage van zijn niet verkregen ontslagvergoeding. Medewerker haalde aan dat hij geen opdrachten weigerde en dus niet kon ontslagen worden. Firma heeft die zaak voor de rechter getrokken en heeft verloren. Is in faling gegaan. Curator heeft dan een overeenkomst gesloten met de medewerker.
Hier stond de schuld ook niet vast.
Maar in deze is er geen sprake van crinimele activiteiten of schuldig onschuldig. Dat zal wel het verschil zijn

Terug naar “Praat café”