TERUGVORDERING KINDERGELD

PEKI
Topic Starter

TERUGVORDERING KINDERGELD

#1 , 23 okt 2012 21:01

> Ik ben een gescheiden ouder( vader) en sinds 2003 doen wij officieel co-ouderschap met bilocatie. Ik heb steeds het kindergeld gestort gekregen en doorgestort aan mijn ex.
Sinds 2008 echter hebben wij een papier ondertekend waarin wij beiden verklaren het kindergeld te delen. Dit omdat ik vond dat ik evenveel recht heb op de helft van het kindergeld als zij( gezien 50/50 bilocatie). Nu vraagt zij via haar advocaat het volledige kindergeld inclusief het achterstal. Nochtans is het opgestelde papier door ons beiden ondertekend met "gelezen en goedgekeurd" en beiden gehandtekend . Ook heb ik jaren de schoolrekeningen etc. volledig zelf betaald en dan moest ik enkele maanden kindergeld achter houden om zo toch de helft terug te krijgen. Nu is mijn vraag ; heeft dit ondertekend papier enige waarde of ben ik gewoon gedoemd om te betalen?
PS Ex-vrouw heeft zwaar verleden met schuldbemiddeling waardoor ik altijd de rekeningen betaalde en het geld (50%)moest recupereren via kindergeld

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 24 okt 2012 13:46

Een ondertekend papier is een onderlinge overeenkomst en die is niet wettelijk afdwingbaar. Hetgeen er in een vonnis staat, gaat er altijd boven. U kan altijd proberen om met dit papier naar de rechtbank te gaan en daarmee aan te tonen dat jullie onderling een andere afspraak hadden, maar de rechter hoeft dit niet te erkennen. De kans is dus reeël dit u dit inderdaad moet terugbetalen.

Wat staat er in het vonnis over schoolrekeningen? Indien uw ex hiervan de helft moest betalen, stel dan een tegenvordering in. Reken uit over hoeveel het hier gaat, maak kopijen van de rekeningen ...
Ook hier ging u eigenlijk in de fout door dit te compenseren door het kindergeld achter te houden. Dit zijn namelijk twee compleet verschillende dingen.

Raadpleeg uw advocaat over hoe u dit het beste aanpakt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2012 18:05

Hangt er een beetje vanaf wat er juist op dat papier staat.
Als daar ook de reden opstaat ...wegens terugbetaling enz enz ...
Nu kan u gewoon gezien de gelijkmatig verdeelde huisvesting (bi-locatie) de helft van het kindergeld vragen.

Reclame

Terug naar “Andere”