Beste,
we verhuren het huis van mijn schoonouders sinds een klein jaar. Jammer genoeg zijn we niet echt blij met de huurders: ze houden de boel niet echt netjes, maar erger vionden we dat ze elke maand te laat betalen. Afspraak was dat ze de eerste week van de maand zouden betalen: daar hadden ze om gevraagd - hoewel het huurcontract de eerste van de maand stipuleert - omdat ze hun loon zelf later zouden krijgen. We hebben dat toegestaan, maar in de praktijk moeten we elke maand bellen, soms meerdere keren, vooraleer mijn schoonouders hun centen zien. Deze maand hebben ze nog niet betaald ( we zijn de 23ste), vorige maand hebben ze de 20ste betaald, de maand daarvoor de 28ste, etc... Ik denk dat ze alleen de eerste maand binnen die eerste week van de maand hebben betaald.
We hebben ze daar elke keer op gewezen, en telkens beloven ze beterschap, maar we zien het niet veranderen. We hebben ze ook al per brief terecht gewezen, maar daar liggen ze duidelijk niet wakker van.
Wat kunnen we doen ? Het is ons duidelijk dat de huurder weinig intentie heeft om zijn gedrag aan te passen, en afspraken en brieven maken weinig indruk - zoveel is duidelijk. Idealiter zouden we andere huurders wensen, maar ik heb al begrepen dat dat niet eenvoudig is (soms vraag je je af of je als verhuurder eigenlijk wel rechten hebt)...
Heeft iemand enige suggestie aub ?
Alvast bedankt !