Minnelijke schikking 3j. huurcontract

Vezel
Topic Starter

Minnelijke schikking 3j. huurcontract

#1 , 18 okt 2012 22:11

Ik wens ons huurcontract (3j. vast) stop te zetten en probeer een minnelijke schikking te regelen met de verhuurder. We hebben geen afspraken gemaakt omtrent opzegging, huurcontract is geregistreerd. Ik ben bereid 3 maanden te betalen maar de eigenaar wil 7 maanden schadevergoeding. Dit vind ik echter helemaal overdreven en ga hier uiteraard niet mee akkoord..

Zelfs bij een 9j. contract kan de eigenaar maximaal 3 maanden schadevergoeding verkrijgen, dan is 7 maanden voor een 3j. contract helemaal buiten proportie. Ik heb ook goede intenties getoond, huurder gezocht (2 maal geweigerd), laat het appartement volledig opkuisen en doe al het nodige voor wederverhuring.. Ik zit nav een mogelijk faillissement (dossier is ingediend) ook in een moeilijk situatie, houdt de vrederechter hier rekening mee? Dit is namelijk ook de reden waarom wij verhuizen, omdat we de huur niet verder kunnen betalen.. De maand oktober heb ik helaas niet meer kunnen betalen, maar daarvoor altijd tijdig betaald, heb verhuurder ook op de hoogte gebracht van mijn situatie begin september, vroeger ging moeilijk gezien ik nog niet wist wat er mij juist te wachten ging staan.

Zaak gaat zo goed als zeker naar het vredegerecht. Het is nattevingerwerk, maar wie zal uitendelijk de meeste kans hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 okt 2012 10:15

Vrederechter zal zoals in uw andere thread reeds gemeld, vermoedelijk werken naar analogie met de negenjarige huurwetgeving. In wu geval wil dat zeggen een opzeg van drie maand en schadevergoeding van 2 maand. (+ achterstallen natuurlijk)

Reclame

Terug naar “Huren”