Dag ,
Ik ben huurder sedert begin november 2010.
Vorige week heb ik - zoals voorgeschreven 2 jaarlijkse plicht van de huurder - de verwarmingsketel op aardgas laten onderhouden.
De onderhoudstechnicus heeft het onderhoud uitgevoerd, doch heeft moeten vaststellen dat de ketel niet naar behoren werkt.
Op het attest staat vermeld : ketel voldoet niet meer aan wettelijke eisen van heden. Co2 is te laag.
Het betreft een wandketel HR bj.2006.
De onderhoudstechnicus wou de fabrikant van de ketel verwittigen (ik neem aan om het te laten herstellen/afstellen, doch mijn huisbaas (woont naast de deur) vond dit niet nodig, hij liet uitschijnen dat de technicus die ik had laten komen (andere dan degene die de installatie destijds heeft gedaan), zijn werk niet kende..
Volgens het attest moet een volgende verbrandingscontrole gebeuren binnen de drie maanden.
Eerstvolgende reiniging van de warmtebron en schoorsteen binnen de twee jaar
Ben ik als huurder nu wettelijk in orde? Ik neem aan dat het mijn huisbaas is die moet instaan voor de goede werking van het toestel en dat ik enkel het onderhoud ervan moet bekostigen.
De onderhoudstechnicus heeft mij verzekerd dat er geen gevaar dreigt voor ons als bewoners.
Alvast bedankt.
mvg
AB