huren

chris231275
Topic Starter

huren

#1 , 17 okt 2012 06:21

ik als huurder stond vorig jaar paar manden achter meet de huur huisbaas via vredegerecht vonnis moest er uit maar dan al mijn achterstal betaald besloot de huisbaas om mij toch niet op straat te zetten en mij te houden als huurder nu bijna een jaar later krijg ik brief van deurwaarder da ik op een maand er uit moet kan dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 okt 2012 09:41

Werd er u in het vonnis nog een kans gegeven in het pand te blijven wonen indien u binnen de x tijd de achterstallen inhaalde?

chris231275
Topic Starter

#3 , 17 okt 2012 13:34

alvast bedankt om te reageren het vonnis ben ik kwijt geraakt maar normaal moesten we er in december 2011 er uit ma omdat de achter stal betaald was is de huisbaas komen zeggen dat hij er ons niet ging laten uitzetten ma moesten ons strikt houden van op tijd te betalen en da is ook zo gegaan heb uittreksels van de bank maar toch heb ik vorige maand uithuiszetting brief gekregen ik bel naar de deurwaarder om te vragen voor welke reden en hij zegt dat mijn huisbaas hem de opdracht heeft gegeven omdat we naar zijn zeggen 2500e achterstal hebben dat helmaal niet zo is

Reclame

Vandebos

#4 , 17 okt 2012 13:49

U stapt naar de bank en vraagt een attest met daarop de gehele historiek van de betalingen die u verricht aan de huisbaas sedert uitspraak vonnis. hierbij voegt u een overzicht van de betalingen die u schuldig bent sedert de uitspraak van het vonnis inclusief de achterstallen en onkosten uit het vonnis. Indien het verschil tussen beide 0 is bezorgt u dit overzicht aan de gerechtsdeurwaarder en wijst deze op zijn persoonlijke aansprakelijkheid en de juridische gevolgen voor zijn cliënt mocht hij onterecht een vonnis uitvoeren.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 okt 2012 14:05

VdB, waarom kan/mag het vonnis niet uitgevoerd worden? Als ik het goed begrijp is de belofte van de huisbaas om niet tot uitzetting over te gaan omdat alles al betaald was niet opgenomen in het vonnis.

Vandebos

#6 , 17 okt 2012 16:44

VdB, waarom kan/mag het vonnis niet uitgevoerd worden? Als ik het goed begrijp is de belofte van de huisbaas om niet tot uitzetting over te gaan omdat alles al betaald was niet opgenomen in het vonnis.
Werd er u in het vonnis nog een kans gegeven in het pand te blijven wonen indien u binnen de x tijd de achterstallen inhaalde?
Vandaar deze vraag. Vaak wordt in het vonnis de huurder nog een laatste kans gegevens om de zaken in het reine te trekken en aldus uitzetting te voorkomen. Indien dit het geval was en hij kan dit bewijzen is de eerste stap de gerechtsdeurwaarder hierop te wijzen.

Indien niet dan is het natuurlijk een ander verhaal en valt er weinig tegen de uitzetting te ondernemen.

Terug naar “Huren”