Schoonmoeder eist omgangsrecht

MadameP
Topic Starter

Re: Schoonmoeder eist omgangsrecht

#31 , 16 okt 2012 22:39

Dat hadden we haar bij het eerste contact al gevraagd. Zij vond dat niet echt nodig. Wel dat we goed nadachten over een tegenvoorstel en dit officieel laten opnemen in de zaak. Dit zou dan op voorhand vastgelegd zijn en onze goede wil tonen. Ze wou ook eventueel een AS schrijven sturen een week voor de zaak voorkomt.

Wat u schreef, vind ik wel interessant. De zaak staat of valt met de sterkte van mijn schoonmoeders klacht.
Als ze - in een hopelijke vlaag van eerlijkheid - toegeeft dat ze het eerste jaar nooit tijd had voor ons kind, niet langskwam toen ons dochter 3 keer in het ziekenhuis lag en weigerde op bezoek en naar de doop te komen omdat haar minnaar niet mee mocht, speelt dat dan niet gigantisch in haar nadeel?
Dat zijn toch genoeg voorbeelden van het niet gebruiken van haar omgangsrecht?
Feit dat ze ook zelf de stekker uit ons contact met haar heeft getrokken, kan toch ook nooit positief pleiten?
We willen duidelijk zijn in het feit dat ze altijd omgangsrecht had met ons dochter en altijd welkom was gedurende dat eerste jaar, maar dat het net haar gebrek aan interesse is dat geleid heeft tot deze situatie. Dat ze 2 jaar niets van zich liet horen (behalve dan een jaarlijks sms'jes) en nu uit het niets zich op een agressieve manier in ons leven wil wurmen, willen we niet zomaar accepteren.

We zijn dus inderdaad niet meer welwillend maar da's enkel door haar weigering van het omgangsrecht tot voor kort.
Een rechter moet hier toch ook rekening mee houden.

Een bijkomende vraag nog. Ons vermoedelijke reden voor haar terugkeer is tweeledig. Of ze weet dat we terug zwanger zijn, of ze is zelf weer ongelukkig en heeft te veel vrije tijd om haar handen. Of een combinatie van de 2, wat het meest waarschijnlijk is.
We hadden via mijn schoonzus gehoord dat mijn schoonmoeder na amper een half jaar huwelijk alweer gescheiden zou zijn, maar ze beweert nu dat ze het niet zeker weet. Kunnen we haar burgerlijke stand achterhalen of checken hoeveel personen er gedomicilieerd staan op haar adres?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#32 , 16 okt 2012 23:47

Waarom zou schoonmoeder geen nieuwe relatie mogen aangaan? en waarom zou die nieuwe relatie niet mee aanwezig mogen zijn op het doopfeest van haar kleinkind?

MadameP
Topic Starter

#33 , 17 okt 2012 00:00

Omdat het een relatie was die op een hele smerige manier tot stand kwam. Blijkbaar had ze al jaren een affaire met die typ. Ze gebruikte ook haar kinderen om haar op te pikken in het midden van de nacht na haar escapades terwijl ze nog getrouwd was met mijn schoonvader en bij hem woonde.
Uiteindelijk had ze pas in februari of zo mijn schoonvader van de ene dag op de andere dag laten zitten. Ze had haar domicilie al verzet naar haar nieuwe huis en al de huisraad meegenomen. Mijn schoonvader was hier echt kapot van. Om nog wat zout in de wonden te gooien, reed ze ook samen met haar minnaar toertjes in de straat van mijn schoonvader. Dat zorgde voor heel wat emotie en commotie.

Feit is dat we uiteraard niet vinden dat mensen na een scheiding geen nieuw leven mogen opbouwen. Maar we hebben haar meermaals gezegd dat het veel te vroeg was en dat we die persoon niet op de doop wilden uit respect voor mijn schoonvader alleen al. Daarbij komt dat een doop iets heel intiems is en in kleine kring gebeurt bij ons. Wij wilden zeker geen vreemden daarbij.
Schoonvader heeft trouwens al een tijd een nieuwe relatie en heeft dat contact heel geleidelijk opgebouwd. We zijn heel blij voor hem. We hebben er meermaals op gehamerd tegen mijn schoonmoeder dat we het gewoon te vroeg vonden voor contact, maar zij wou dat niet accepteren.

Reclame

eylis

#34 , 17 okt 2012 09:03

je advocaat zou zijn verdediging dus best uitbouwen met de historiek van jullie "relatie": vragen aan de schoonmoeder tijdens de zaak; bijvoorbeeld:
- hoe lang en waarom heeft u géén contact gehad met uw kleinkind?
- Waarom wilde u persé uw nieuwe liefdesrelatie kan u (waarvoor u de grootvader net verlaten had) meebrengen op het familiale doopfeest van uw kleindochter.
- Kan u begrip opbrengen voor het feit dat een doopfeest een familiale aangelegenheid is, waar in respect voor de gevoelens voor elk familielid én de serenteit van de familiale verstandhouding het aangeraden was uw nieuwe relatie (nog niet) mee te brengen op dit familiefeest?

zo'n vraagstelling maakt dat Mevrouw de schoonmoeder hetzij door aarzelende, onduidelijke of incoherente antwoorden door de mand valt (tijdens de rechtszaak ;-)

Turaki

#35 , 17 okt 2012 16:23

Waarom zou schoonmoeder geen nieuwe relatie mogen aangaan? en waarom zou die nieuwe relatie niet mee aanwezig mogen zijn op het doopfeest van haar kleinkind?
Omdat de ouders niet verplicht zijn deze persoon omgang te laten hebben met hun kind (is geen grootouder en heeft geen affectieve band met het kind), en de ouders nog steeds uitnodigen wie ze willen. De relatie op zich hebben de ouders zich natuurlijk niet mee te moeien.

Mariette

#36 , 17 okt 2012 17:33

Feit is dat we uiteraard niet vinden dat mensen na een scheiding geen nieuw leven mogen opbouwen. Maar we hebben haar meermaals gezegd dat het veel te vroeg was en dat we die persoon niet op de doop wilden uit respect voor mijn schoonvader alleen al. Daarbij komt dat een doop iets heel intiems is en in kleine kring gebeurt bij ons. Wij wilden zeker geen vreemden daarbij.
Schoonvader heeft trouwens al een tijd een nieuwe relatie en heeft dat contact heel geleidelijk opgebouwd. We zijn heel blij voor hem. We hebben er meermaals op gehamerd tegen mijn schoonmoeder dat we het gewoon te vroeg vonden voor contact, maar zij wou dat niet accepteren.
Dit lijkt me een zeer correcte handelswijze en dit kan alvast niet als reden worden aangewend bij de rechtbank om haar desinteresse tegenover het kleinkind te verklaren.

MadameP
Topic Starter

#37 , 28 nov 2012 09:25

Rechtzaak verliep kort maar krachtig. De jeugdrechter heeft een maatschappelijk onderzoek gevorderd om uit te vissen of contact met de schoonmoeder nog in het belang is van ons kind.
We staan eigenlijk helemaal achter haar beslissing, aangezien we recht in ons schoenen staan. Schoonmoeder was natuurlijk al vrij brutaal en sprak zichzelf al tegen in die 10 minuten dat de zitting geduurd heeft.
Nu wordt het afwachten... Naar verluidt kan dit nog maanden aanslepen, maar heb er geen idee van hoe zo'n onderzoek verloopt...

mamat

#38 , 09 jan 2013 15:33

mijn schoonmoeder eist ook haar omgangsrecht. Ze dreigt er voorlopig mee maar ben er niks gerust in.
In het verleden heeft ze me ook een boodschap op men antwoordapparaat gezet ik maak u gelijk met de grond alles en iedereen.
ook heeft ze haar eigen zoon buiten gesloten. ook toen we trouwde zei ze je krijgt met mij te doen als je men zoon iets in de weg legt.
hoe kan iemand zo zijn? Ook heb ik men goed hart laten zien om haar mee naar de echo te vragen daar gaat ze ook zeggen tegen de vroedvrouw
ik heb alleen men zoon en dat kleinkind. Nu eist ze omgangsrecht maar tot nu toe blijft het bij dreigen maar wat moet ik verder ondernemen om haar voor te zijn?
Hoe staat het met jullie zaak?

ik wens iedereen het beste want een kind als pion gebruiken vindt ik niet kunnen
dat de wet daar de grootouders zo in meewerken snap ik gewoon niet en dan zeggen ze
er worden veel kinderen misbruikt dat kan ik geloven als grootouders hoe dan ook hun slag altijd maar thuis halen
als ouder heb je dan geen eigen beslissing of wat dit is echt een rot regeling in dit land

duma

#39 , 09 jan 2013 15:34

Best een nieuw topic openen. Het topic van iemand anders kapen is niet echt beleefd.

mamat

#40 , 09 jan 2013 15:50

sorry hoor maar denk dat als zoiets met kinderen gebeurd men best de koppen en meningen bij elkaar steekt. of is het ieder voor zich dan moet er geen forum of topic zijn zoals dit.
Samen sterk ik de boodschap dacht ik toch.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#41 , 09 jan 2013 16:46

U mag uw beleving hier gerust zetten maar als u ook antwoorden wil begin best een eigen topic.
Dat maakt het voor ons iets makkelijker om te antwoorden dat is alles.

mamat

#42 , 11 jan 2013 18:44

oke hartelijk dank hiervoor ik hoop dat er iemand is die me wat meer info kan geven op mijn nieuwe topic

mamat

#43 , 21 feb 2013 11:22

Hoe is de zaak met u schoonmoeder nu afgelopen?
Mag ze de kinderen zien en volgens haar wensen of
hebben jullie een vonnis kunnen verkrijgen waardoor ze
geen omgangsrecht heeft gekregen?

mamat

#44 , 26 feb 2013 14:16

madamep hoever staan jullie in de zaak omgangsrecht hier begint het met de schoonmoeder ook de spuigaten uit te lopen
zou eens willen weten hoe het bij jullie is afgelopen in deze zaak omgangsrecht grootmoeder

Terug naar “Andere”