#4 , 10 sep 2007 11:06
Bedankt voor jullie reacties. In de EOT dat dateert van 1996 staat dat mijn man maandelijks 5.000 BEF (=124 EUR) alimentatie dient te betalen voor zijn dochter, mits jaarlijkse indexaanpassing, hetgeen momenteel neerkomt op 152,50 EUR/mnd. Zijn ex ontvangt ook het volledige kindergeld voor de dochter (=187 EUR/mnd) alsook de jaarlijkse schoolpremie (=71 EUR). Bovendien heeft zij 4 kinderen fiscaal ten laste, hierdoor geniet zij een fikse belastingvermindering. Daarnaast sparen wij maandelijks een vast bedrag op een spaarrekening op naam van de dochter en zijn we verplicht kleding/schoenen enz. te kopen daar zij enkel afdankertjes meekrijgt van haar moeder wanneer ze bij ons verblijft tijdens de weekends. Dus Coucoudemalines, die 152,50 EUR/mnd alimentatiebijdrage is dan misschien wel geen fortuin, maar laten we toch vooral ook niet uit het oog verliezen dat mijn man zijn dochter slechts 4 dagen per maand ziet, een situatie waar hij geenszins om gevraagd heeft daar zijn ex hem destijds verlaten heeft voor een andere man en hierdoor zijn leven grondig overhoop werd gegooid. Mijn man wordt evenmin betrokken bij de opvoeding van zijn dochter, hij heeft totaal NIETS te zeggen wat dat betreft (doet hij dit toch, dan wordt hem door zijn ex verweten dat hij een 'bemoeial' is, daar waar hij uiteraard enkel bekommerd is om het welzijn van zijn dochter...). Wij hebben enkele maanden geleden een minnelijke schikking (advocaat-bemiddelaar) voorgesteld, doch zijn ex heeft hierop niet gereageerd. Het enige wat ze doet is telkenmale opnieuw telefonisch dreigen met een advocaat. Daarenboven manipuleert ze hun dochter door voortdurend te zeggen dat haar papa verzaakt aan zijn vaderlijke verplichtingen (alsof hij als vader geen rechten zou hebben!...) en laat ze niet na hem (en sinds kort ook mij) als de 'slechteriken' af te schilderen...
Laatst gewijzigd door
Cinderella op 12 sep 2007 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.