Geachte heren, dames,
Ik woon sinds 2008 in een huurappartement, dat zich evenwel in verouderde toestand bevindt en de verhuurder wenst hier géén kosten meer in te doen.
Nu ongeveer een half jaar geleden merkte mijn onderbuur (waar overigens alle bewoners last mee hebben) op dat er waterschade is bij hem in het appartement, deze lekkage zou afkomstig zijn uit mijn badkamer.
Na onderzoek van de douche bleek dat tegen een hoek de siliconen iets gelost of weg waren, ik dien u te vertellen dat deze douche een vorm van bricolage is.
De douche bestaat uit drie muren, douchebak waar vanaf de douchebak een ijzeren plaat is gezet tegen de muur en deze verder overgaat in een linoleum bekleding als wand.
Op deze ijzeren "plaat" was de afdichting gelost, verdwenen of nooit goed afgekit geweest en je moest er al met je neus tegen hangen om deze fout op te merken.
Ik heb terstond deze ijzeren plaat weer afgekit.
Nu hierop laten zowel de onderbuur (huurder) en de huisbazin een offerte opmaken, zijnde de onderbuur een dure offerte en de huisbazin een goedkopere.
Onderbuur drijft zijn zin door en laat zonder toestemming van de verhuurder of haar hier in te kennen, de werken uitvoeren door de duurdere aannemer.
Ik heb zelf op internet wat opzoekwerk gedaan, en blijkt dat ik, daar ik dit adres nog géén 5 jaar bewoon, niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor schade uit ouderdom. (denk dat dit weetje zelfs van jullie forum afkomt?)
Aan de verzekering werden mijn beweegredenen bekend gemaakt, waarom ik mij niet verantwoordelijk acht en de foto's aangaande de verouderde toestand van deze "douche"
Niettemin blijven deze mij bestoken met brieven en de vraag tot betaling over te gaan, daar er steeds een schrijffout in mijn naam voorkwam, heb ik steeds hun schrijven genegeerd.
Meerdere malen een email gestuurd, en steeds uitgebreidener mijn beweegredenen waarom ik tot niet betalen overga, duidelijk gemaakt.
Vorige week heb ik deze verzekering aan de telefoon gehad, hen nogmaals erop gewezen dat wij deze zaak beter aan de bevoegdheid van het gerecht overlaten, en men mag leren mijn naam juist te spellen (wat ze nu wel doen).
Blijkbaar is men niet zinnens dit zover te laten gaan?, maar nu krijg ik een brief dat men een deurwaarder op mij zal afsturen!, deze brief was niet aangetekend verzonden.
Wat dien ik vervolgens te doen?
Ik acht mij niet verantwoordelijk voor schade voortvloeiend uit ouderdomsverschijnselen en wanonderhoud van het gebouw en de appartementen hierin.
Mag ik jullie visie op deze zaak even horen....graag.
Alvast bedankt voor de betoonde interesse,
(Indien foto's gewenst, maak ik u deze graag over)
Met beleefde groet,
Peter