Uitleg nodig bij financiering

denn1svc
Topic Starter

Uitleg nodig bij financiering

#1 , 09 okt 2012 15:57

Ik wil graag een iPhone 5 kopen ter waarde van 800 Euro, en dit met eventuele financiering. Aangezien ik totaal geen kaas heb gegeten van de financiële wereld, richt ik me tot dit forum. Hieronder de financiering die Apple me aanbiedt (via verzekeringsmaatschappij Finalia):
JKP : 19,50 %
Jaarlijkse Vaste
Debetrentevoet : 17,95 %

12 maandelijkse termijnen.
Ook software, accessoires en diensten komen
in aanmerking.
Minimaal bestelbedrag: € 550
Jaarlijks Kostenpercentage : 19,5 %
Nu, kan iemand me in mensentaal vertellen hoeveel die iPhone van 800 Euro me na die 12 maanden gaat kosten? En is het mogelijk om deze sneller dan 12 maanden af te betalen of is dit afhankelijk van de financiële instelling (hier dus Finalia), bv. op 2-3 maanden? Aub niet afkomen met dat dit geen goed idee is blablabla, ik heb het geld wel, ik wil gewoon informeren wat me dit zou kosten. Ik heb de afgelopen maand al grote kosten gemaakt, dus wil het graag over 2-3 maanden willen spreiden.
Besluit: ik wil dus graag 2 dingen weten:
1) De totale kost op 12 maanden
2) De totale kost op 2-3 maanden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 10 okt 2012 09:23

Die "12 maandelijkse termijnen" slaat er hoogstwaarschijnlijk op dat u verplicht bent deze financiering over deze periode te sprijden.

Als dit het geval is, dan kost uw iPhone 5 u ongeveer (800*0.2) €160 extra, maar dan gesprijd over 12 maanden. U zal 960/12 = €80 per maand betalen.

"Geld lenen kost geld"

In uw plaats zou ik dus een maandje extra wachten als dit betekent dat je geen lening moet aangaan.

Purple

#3 , 10 okt 2012 13:15

Als je het geld hebt, laat dan de lening voor wat ze is.
Zeker voor een gsm imo.
Als je hem kwijtspeelt, betaal je nog een jaar af voor iets dat je niet hebt :(

Langs de andere kant zijn er ook winkelketens die die hun eigen betaalkaart hebben.
Minimum maandelijkse aflossing is bv 50euro, maar als je direct bij ontvangen factuur(maand later) het volledige resterende bedrag stort, ben je er vanaf.
Kan van pas komen als direct iets nodig hebt, maar de financien het pas iets later toelaten.

Reclame

denn1svc
Topic Starter

#4 , 10 okt 2012 15:54

Dit is nu net niet wat ik vroeg, met uitzondering van de eerste reactie. Lees aub de tekst.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2012 16:04

Dit is nu net niet wat ik vroeg, met uitzondering van de eerste reactie. Lees aub de tekst.
Op uw vraag heb je inmiddels al antwoord gekregen. We geven enkel wat bijkomende raad (daar is dit forum ook voor). Het is aan u om deze al dan niet in overweging te nemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Veebee

#6 , 10 okt 2012 16:23

Volgende maand extra item onder topics met schuldbemiddeling ...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 okt 2012 16:32

Volgende maand extra item onder topics met schuldbemiddeling ...
Tja, zolang mensen zich dingen door de strot laten duwen als iPhones, tablets, etc... zonder dat ze het echt nodig hebben, zal je deze problematiek blijven hebben. Ik koop zelf ook zaken die ik niet nodig heb: Al eens een bluray, replica's van film props (hier kan je dus ECHT niets mee doen, behalve ze in een kast zetten en er naar kijken, maar kom, 't is nu éénmaal mijn hobby), maar ik ga er nooit van mijn leven een krediet of lening voor aangaan. Ik heb nu een lening af te betalen van het huis, maar that's it. Ik heb geen enkele andere schuld open staan en wil dit zo houden.

Anyway, de topic starter heeft antwoord gekregen + wat extra goede raad. Meer kunnen we hier niet doen, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”