Een goede vriendin zit momenteel in een onmogelijke situatie.
Ze woont al meer dan 20 jaar samen met een man die haar al die jaren continu bedrogen heeft. Toch bleef ze bij hem omdat ze hem ondanks alles graag zag.
Mijn vriendin was vrij welstellend (zeer hoge alimentatie van haar vorig huwelijk) net zoals haar vriend. Ze hebben samen gebouwd, een kast van een villa. Na enkele jaren hebben ze er een zwembad bij laten zetten. Toen de zoon van mijn vriendin 18 jaar werd heeft haar ex beslist van haar geen alimentatie meer te betalen.
Sindsdien heeft zij totaal geen inkomen meer en moest haar vriend voor de inkomsten zorgen wat totaal geen probleem was financieel.
Sinds drie vier jaar nu heeft hij een echte relatie met een andere, veel jongere vrouw. Tot nu toe is hij echter bij mij vriendin blijven wonen. Nu mijn vriendin levensbedreigend ziek is geworden verteld hij haar doodleuk dat hij toch weg gaat. Wat zijn haar rechten ? Kan zij hem een alimentatie vragen ondanks het feit dat ze nooit gehuwd zijn ? Ik heb een tijd geleden gehoord dat er een soort van wet zou zijn die na een aantal jaren samenwonen de personen automatisch in een wettelijk stelsel zou zetten zoals gehuwden???
Alvast bedankt voor de raad.
Groetjes
Cloclo