Huurwaarborg perikelen.

kame
Topic Starter

Huurwaarborg perikelen.

#1 , 05 okt 2012 12:13

Beste,

Ik verbleef 11 maanden in een huurappartement. Het contract vermeldde 12 maanden, maar de huisbazin schikte zich als ik een nieuwe huurder vond en deze direct aanschakelde op mijn huurtermijn. Zo geschiedde. Bij het verlaten van het appartement werd mij duidelijk gemaakt dat ik een kras maakte op het aluminiumvenstertablet aan de buitenzijde van de woning. Dit zou inderdaad kunnen gebeurd zijn bij het verhuizen uit het appartement, hoewel ik me dit niet echt herinner. Nu recent spraken we af voor de huurwaarborg en gebeurde het volgende. Na veel vijven en zessen zei de huisbaas mondeling dat het goed was en dat we het zo gingen laten, aangezien het slechts om een klein bijna onzichtbaar krasje gaat. Op weg naar de bank is er geen vuiltje aan de lucht. Bij het loket haalt zij ineens een model van factuur boven van 450 euro? en eist zij dat dit wordt afgehouden van de waarborg. Ik viel compleet uit de lucht en wist niet hoe te reageren. Onbegrijpelijk?! Ik wil liefst niets meer met zo'n type persoon te maken hebben, maar kan ik hier nog iets aan veranderen want 450 euro is veel geld en kan ik zeer goed voor andere zaken gebruiken...
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 okt 2012 12:36

Heeft u zich toen daarmee akkoord verklaard?

Reclame

Terug naar “Huren”