Beste forumleden, ik heb zoals de meeste bezoekers van dit forum een probleem:
Ik heb van de stad een factuur gekregen van 150€ voor het plaatsen van een verkeersbord
voor een parkeerverbod gedurende een week bij de uitvoering van renovatiewerken aan mijn woning.
Alle communicatie hiervoor is via mail verlopen. In deze mails is nooit gesproken over het betalen van
enige vergoeding. Uiteindelijk zat bij de bevestigende email een bijlage die bovenvernoemde bedrag vermeldt.
Deze heb ik toen over het hoofd gezien en pas onlangs gelezen toen ik protest aantekende tegen het bedrag van
de factuur. Blijkbaar zijn de tarieven door de burgemeester en de schepenen vastgelegd. Hier knelt
nu het schoentje. Als je in een verhuurcentrum dergelijk verkeersbord huurt voor een week kost dit om en
bij de €22. De parkeerplaatsen die werden afgezet liggen in een blauwe zone, waar parkeren met een
parkeerschijf verplicht is. Hier genereert de stad geen inkomsten en kan er dus ook geen inkomstenverlies
zijn bij het instellen van een parkeerverbod. Ik vind €150 dus een absurd hoog bedrag. Ik ben het
ermee eens dat er een vergoeding moet betaalt worden, maar ik ben het niet eens met het bedrag. Ik heb
al gemaild met de dienst in kwestie, maar die verwijzen steeds naar de vastgelegde bedragen.
Kan ik op één of andere manier een aanpassing bekomen van het factuur in kwestie?
Dank bij voorbaat,
Kristof