lijst met verboden versiringen voor u wagen (B)

gorens
Topic Starter

lijst met verboden versiringen voor u wagen (B)

#1 , 08 sep 2012 08:19

ik ben op zoek naar een lijst naar verboden auto onderdelen ( in BELGIE )
het gebeurd wel vaker dat u in een grootwarenhuis mooie versieringen vor u wagen te koop zie staan zonder eerst bij na te denken of deze wel wettelijk zijn toegestaan .

(1) een mooie verlichte versnellingspook .
(2) achteruitkijk camera voor het beter te parkeren .
(3) jou NR plaat dat mooi is opgelicht in het blauw .
(4) verlichte autoventielen . als je savonds aan het rijden bent dat jou banden een spoor van blauw licht achter zich heen laten .
(5) een GPS dat politie localiseerd .

graag had ik komen vragen of deze 5 zijn toegestaan ?
dank u vriendelijk .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 08 sep 2012 10:28

1. nee
2. ja
3. nee
4. nee
5. ja (radarverklikker die de straling detecteert is wel verboden, een GPS of coyote is in België toegestaan. In Frankrijk niet).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

4ringsdude

#3 , 02 okt 2012 08:45

1 en 4 ook JA en dit zeg ik uit ervaring.
Ben door de federale politie aan de kant gezet en ben met mijn voertuig naar de keuring moeten gaan. Er werd niets gezegd over de verlichte pook (is uit het rechtstreeks zicht van buiten en mag dan zelfs blauw schijnen)... ventieldoppen mogen ook maar mogen enkel oranje schijnen omdat de wet zegt dat alle zijdelingse verlichting op voertuigen oranje moeten zijn. Maar mijn waren rood en ze vonden het zelf tof op de keuring (verschoot dat ze het nog niet gezien hadden) Da's net als neons onder de wagen... zijn verboden, maar als je de voorste wit laat schijnen, de achtste rood en de flanken oranje dan kunnen ze wettelijk gezien niets zeggen ;)

ben voor de nummerplaat, de verlaging en brede velgen wel tegen de lamp gelopen.

Reclame

Oude Belg

#4 , 02 okt 2012 09:43

1 en 4 behoren noch tot de verplichte, noch tot de toegelaten lichten. Mag dus absoluut niet. Als een jonge gast op de keuring dat "cool" vindt, verandert dat niets aan de wetgeving. Het zegt alleen wat over zijn beroepsernst.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos

#5 , 02 okt 2012 10:10

Blauwe verlichting op een wagen is sowieso bij wet verboden aangezien deze verwarring kan veroorzaken met de verlichting van prioritaire voertuigen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 okt 2012 10:45

En wat dan met al die vrachtwagens die som ook blauwe lichtjes vooraan voeren? Vraag me nog steeds af waarvoor deze dienen, buiten versiering dan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 okt 2012 12:38

Kunnen bij controle evenzo in beslag genomen worden.
Dus ook niet aan de ruitenspoeiers of als boem boem verlichting in de wagen.

Terug naar “Andere”