Beste,
Ik heb een vraag ivm bijdrage betaling in schoolkosten en dergelijke.
De situatie is als volgt: Mijn ex en ik hebben een dochter van 12 en half (April 2000 ) en we zijn uit elkaar sinds mijn dochter 11maand was.
De jeugdrechtbank heeft op 27 Maart 2002 een vonnis uitgesproken waartoe ik verplicht werd tot een betaling van alimentatie voor mijn dochter.
Deze verplichting ben ik steeds netjes nagekomen, maar nu eist mijn ex ineens dat ik nog eens extra tussenkomst voor schoolkosten zoals papier, boeken, schrijfgerief, sportschoenen en dergelijke.
Ze voegde zelfs de rekeningen van de winkel bij in de naar mij toegezonden mail.
Verleden jaar heeft ze mij al emotioneel proberen chanteren door de helft van men dochters schoolreis te laten betalen, ofwel mocht mijn dochter niet meegaan.
Als mijn dochter bij mij is voorzie ik zelf alles wat ze daar nodig heeft en heeft mijn ex het steeds nagelaten om kedij mee te geven en dergelijke. ( dit werd in een voorafgaand sociaal onderzoek aangegeven om te doen, enkel daarom geef ik het hier even aan ) Ook even vermelden dat wij zogezegd het gezamenlijke gezag hebben, maar mijn ex mij nooit betrekt in een belangrijke beslissing zoals een nieuwe school. Net zoals dit jaar ze mijn dochter heeft weggetrokken uit haar vertrouwde omgeving en ze op school gezet heeft dichter bij haar ouderlijke huis maar wel 30 km verder dan waar ze oorspronkelijk naar school ging.
Nu mijn vraag, wat zijn de regels hier omtrent? Moet ik bijdragen in deze gewone schoolkosten, aangezien ik toch al alimentatie betaal of kan iemand mij doorverwijzen naar een instantie die me hiermee kan helpen?
Mvg,