debetsaldo bij een bank waar wij geen klant zijn

leeuwke1969
Topic Starter

debetsaldo bij een bank waar wij geen klant zijn

#1 , 21 sep 2012 13:17

Mijn man kreeg vandaag een schrijven van een incassobureau voor de invordering van 3141,57 €. In die brief stond niets van details of gegevens. Ik bel ernaar maar aangezien ik niet de persoon ben aan wie de brief is gericht kreeg ik enkel de mededeling dat dit over een rekening bij FORTIS zou gaan. Ik bel mijn man die totaal uit de lucht valt en geen weet heeft van een rekening en zeker niet in debet bij FORTIS. Ik bel naar FORTIS aangezien mijn man in het buitenland met de vrachtwagen onderweg en krijg als antwoord dat het best zou zijn dat mijn man belt aangezien ze aan mij niets mogen meedelen.
Het lijkt ons heel bizar aangezien wij vorig jaar een hypothecaire lening zijn aangegaan en wij een uittreksels bij de nationale bank moesten aanvragen, daar stond niets in vermeld dat er een debetsaldo bij FORTIS zou openstaan. Het zou zelfs van 2006 dateren.

Wat moet er nu gebeuren ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969
Topic Starter

#2 , 21 sep 2012 14:10

Het is zelfs van in 1996, nog in de tijd van de Generale Bank. Volledig dossier is opgevraagd om alles na te zien. Mijn man was er nooit klant.

eylis

#3 , 21 sep 2012 14:40

geval van persoonsverwisseling met een naamgenoot die géén vast adres meer heeft?

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter

#4 , 21 sep 2012 14:48

ik weet dat we niet voorbarig mogen zijn en niemand met de vinger wijzen, maar zou de ex van mijn man zonder zijn medeweten in die tijd een rekening kunnen hebben geopend. Was de controle toen al zo strikt en streng ? Wij hebben totaal geen idee wat er zou kunnen zijn gebeurd. We wachten nu op de info van het incassobureau, die de procedure op wacht heeft gezet, en die alles voor ons gaat uitzoeken en verzamelen en ons bezorgen, dan kunnen we zien of er al dan niet stappen moeten worden ondernomen. Mijn man heeft nooit iets ontvangen, vroeger niet en nu niet, noch uittreksels, brieven ed.. Maar ze spreken wel van een adres waar hij vroeger heeft gewoond, samen met zijn ex. En hoe bewijs je alles ?? Als het is zoals we denken, dan loopt de rekening voor mevrouw intussen al hoog op, teller staat op 11000€ terug te vorderen van haar.

leeuwke1969
Topic Starter

#5 , 27 sep 2012 09:01

Incassobureau ging mij ten laatste gisteren opbellen met alle info. Ik heb hen nog niet gehoord, laat ik het zo of neem ik best zelf contact op ?

eylis

#6 , 27 sep 2012 09:09

hoe dan ook leeuwke, ik betwijfel dat een incassobureau mogelijke schulden nu nog kunnen vorderen van de ex van de titularis.
ik zou wel een AS-schrijven richten naar het incassobureau waarin je de volledige documentatie opvraagt over dit dossier.
Verder niet bellen of wat dan ook.
zolang ze op die vraag niet ingaan, moeten en kunnen jullie niet iets betalen waar je niets van afweet.
Het zou me niet verwonderen dat intussen het incassobureau ook al ontdekt heeft dat ze aan de verkeerde deur kloppen om de gelden te vorderen en loopt het met een sisser af.

Terug naar “Andere”