Opzegging contract 3 jaar

Huurders
Topic Starter

Opzegging contract 3 jaar

#1 , 20 sep 2012 18:20

Geachten,
We hebben ons contract van 3 jaar op tijd bëendigd via aangetekend schrijven.
Contract zou aflopen op 30 november.
Nu hebben we een ander huis gevonden, maar de eigenaars daar willen niet wachten tot 15 nov, en willen zo snel mogelijk een nieuwe huurder.
Wij willen dat huis echt wel en hebben overlegd met onze huidige huisbaas of we dan oktober/november er al uit mogen.
Uiteraard willen zij dit niet, tenzij we die maanden betalen. Ze deed trouwens heel erg uit de hoogte.

Nu vraag ik me af of we dit toch kunnen omzeilen? Omdat ik overal lees indien je vroeger het pand verlaat, in het derde jaar dat ze slechts 1 maand kunnen 'eisen'?

We zouden dan eventueel 1 november verhuizen, dus oktober nog wel betalen en november laten vallen?

Kan dit of heeft de huisbaas weeral het laatste woord?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2012 19:06

U hebt een contract van 3 jaar ... geen contract 3-6-9.
Niets belet u het andere pand reeds te huren vanaf 1 oktober.

Niet de huisbaas heeft het laatste woord maar de wet.
lees het gedeelte over contracten korte duur.

http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Huurders
Topic Starter

#3 , 20 sep 2012 19:10

Beste
Volgens hen is het 3-6-9.
Maar in ons contract staat dat het contract eindigt op 30 november 2012 mits correcte opzegging.
Dit hebben we gedaan, maar nu eist ze dat we dan ook tot november betalen.
T is dit dat ik niet goed begrijp...

Reclame

Lightning

#4 , 20 sep 2012 19:13

Zelfs al zou het een 9-jarig contract zijn, wordt U verondersteld huur te betalen tot uw opzegtermijn ten einde is.

artemis

#5 , 20 sep 2012 19:33

U kan uw huidige verhuurder voorstellen om zelf een aanvaardbare huurder te zoeken die vanaf 1 november wil huren, maar deze is niet verplicht om daarop in te gaan. Uw verhuurder volgt dan gewoon de huurwetgeving.

Huurders
Topic Starter

#6 , 20 sep 2012 19:42

Er komt een nieuwe huurder, maar die komt ook pas op 1 december...
ALe, de verhuurder heeft dus weer het laatste woord...

mava105

#7 , 20 sep 2012 19:59

ALe, de verhuurder heeft dus weer het laatste woord...
Neen, dat heeft de wet. U hebt opgezegd tegen eind november, dus moet je tot eind november betalen, of stel jij je Boven de wet omdat u dat beter en goedkoper uitkomt?

Huurders
Topic Starter

#8 , 20 sep 2012 20:12

Ik heb opgezegd tegen eind november, omdat dit niet anders kon volgens contract.
Ik stel me zeker niet boven de wet. Had gewoon gehoopt op een klein beetje menselijkheid van de verhuurder, omdat het uiteindelijk maar om 1 maandje gaat.
En we ook vrij snel een nieuwe huurder hadden gevonden, maar deze wil er niet vroeger in dan 1 december...
Ach ja

Franciscus

#9 , 20 sep 2012 22:39

De verhuurder houdt zich aan de regels ... wat wilt u nog meer?

Terug naar “Huren”