Kan ik deze factuur betwisten?

C&J
Topic Starter

Kan ik deze factuur betwisten?

#1 , 18 sep 2012 10:53

Wij kochten in 2010 een nieuwe keuken met alle toestellen van Smeg.
De keuken werd geplaatst in mei 2010, wij zijn in ons huis komen wonen eind augustus 2010 en vanaf dan werd de keuken in gebruik genomen.
Van in het begin zijn er problemen geweest met de vaatwasser; die zijn steeds na lang wachten opgelost geweest onder garantie, er zijn op zijn minst 6 herstellingen geweest.
In augustus hadden we opnieuw problemen, nu bleek de vaatwasser niet meer in garantie te zijn aangezien de garantie begon te lopen in mei 2010.
We gingen hiermee niet akkoord omdat de breuk aan het toestel lag niet aan ons gebruik, de hersteller heeft dit ook bevestigd en zei dat hij het ging voorleggen om dit toch nog onder garantie te krijgen.
We hebben dan ook niets afgetekend toen hij vertrok.
Toch hebben we een factuur gekregen van 175,53 euro.

Mijn vraag is nu of ik deze factuur kan betwisten en hoe.
Want aangezien ik niets afgetekend heb hebben zij toch in principe geen bewijzen dat er hier een herstelling heeft plaatsgevonden?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2012 12:38

Neem rechtstreeks kontakt op met SMEG
Heb ook die toestellen al meer dan 15 jaar, en heb nog nooit de keukeninstallateur gekontakteerd voor een toestelprobleem, maar wel altijd de fabrikant zelf. Ze hebben een zeer goede en snelle hersteldienst. Deze heeft hier al zaken kostenloos hersteld die zelfs al buiten garantie waren, ook nog na 10 jaar omdat de technieker dacht dat het wel eens een fabrikagefout kon zijn. Moest enkel de verplaatsing betalen. Ze hebben me ook al geholpen voor iets wat uiteindelijk een fabrikagefout van de keukeninstallateur bleek te zijn. Een schuif duuwde steeds weer tegen de gasleiding, die uiteindelijk licht was gaan lekken.

C&J
Topic Starter

#3 , 18 sep 2012 14:29

Het is de hersteldienst van Smeg die al die keren is langsgeweest!
De factuur komt ook van Smeg!
Nu hebben we deze morgen ook nog eens een factuur van 50 euro in de bus gekregen voor verplaatsingskosten, ze zijn hier aan de deur geweest zonder verwittigen en er was niemand thuis...

Reclame

Franciscus

#4 , 18 sep 2012 16:51

Al zes keer moeten terugkomen ... regelgeving eens goed lezen:

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

C&J
Topic Starter

#5 , 19 sep 2012 16:54

Bedankt! Maar ik vind er niet echt iets over terug...

Franciscus

#6 , 19 sep 2012 17:06

U hebt 2 jaar garantie op de zaak.
Misschien eens lezen wat de ontbindingsmogelijkheden zijn????

C&J
Topic Starter

#7 , 21 sep 2012 13:47

Kan ik deze factuur eigenlijk betwisten?
Want we hebben bij de herstelling niets afgetekend.
Waar is hun bewijs dan dat er effectief iets hersteld is geweest?

C&J
Topic Starter

#8 , 22 sep 2012 10:00

U hebt 2 jaar garantie op de zaak.
Misschien eens lezen wat de ontbindingsmogelijkheden zijn????
De garantie is eigenlijk voorbij, ze zijn ze al zoveel keer komen herstellen onder garantie en nu moeten we betalen.

Ik vind de ontbingingsmogelijkheden niet terug.

Maar mag ik nog eens vragen: indien we niet getekend hebben hebben ze toch geen bewijs dat er een herstelling heeft plaatsgevonden???

fransan03

#9 , 27 sep 2012 21:00

indien U niet akkoord bent met een factuur is het beste om deze altijd te betwisten. Dan heeft U steeds iets op papier staan. Best ook aangetekend versturen.
Als het toestel gemaakt is kunnen ze dit meestal wel aantonen. Als er iets vervangen is staat er meestal wel een serienummer op vermeld.

Franciscus

#10 , 27 sep 2012 21:41

In de door mij aangegeven brochure staat uitgelegd wat u kan doen als een product steeds moet hersteld worden en de garantietermijn ondertussen is verstreken.
Tevens wat u kan doen als uw toestel (te)dikwijls defect is.

C&J
Topic Starter

#11 , 15 nov 2012 11:25

Intussen nog 3 jaar garantie erbij gekregen en tot nu de factuur niet moeten betalen, ik wacht nog op het schriftelijk bewijs want dit werd beloofd via de telefoon...

Terug naar “Consumenten Koop”