deel betalen bij eot

lapje
Topic Starter

deel betalen bij eot

#1 , 24 aug 2007 13:53

Mijn ex man heeft mijn nu net laten weten dat hij niet aanwezig zal kunnen zijn bij de ondertekening van ons eot omdat meneer geen 450 euro kan betalen. Terwijl die klootzak sinds hij al van mei weg is van mij nog niets van alimentatie heeft betaald of helft van de gezamenlijke schulden. Hij woont terug bij zijn ouders en daar moet hij niets afgeven. Terwijl hij ook niet werkloos is! Wat kan ik doen om hem alsnog te dwingen? Ik heb mijn eot nodig om loonbeslag bij hem te kunnen doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 aug 2007 10:07

?Art.223.Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt, beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen.Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.?(Burgerlijk Wetboek).

Die dringende voorlopige maatregelen staan uw EOT niet in de weg en plaatsen u in andere onderhandelingspositie.

Zie verder art.1253ter Gerechtelijk Wetboek en http://www.Vredegerecht.be > Formulieren.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

citroentje

#3 , 28 aug 2007 22:30

volgens mij heb je geen eot nodig om loonbeslag te doen,mij ex heeft ook niet getekent tot 2 maal toe niet bij mij was het elk 250 euro dat hij wel betaalde.Nu is het een vechtscheiding die al 4 jaar duur en hoppelijk in september te einde loop.
Me adv heeft in de tijd dringende en voorlopige maatregel gevraagt,en hij heeft dan de allementatie kunnen vragen,moet zeggen na 15 maanden is de allimentatie via een deurwaarder opgevraagt(loonbeslag).Nu betaal hij wel op tijd,ja hij heeft bijna 3 maanden geen inkomen gehad,dus hij weet betaal ik niet doe ze het weer op die manier.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”