Mijn zoon heeft net 2 maanden vakantiewerk achter de rug.
Net de laatste week is er een deur van een veiligheidskooi die klemt en bij het open doen slaat deze tegen de bril van mijn zoon. Helemaal stuk en niet meer te herstellen.
Wanneer men de hiërarchie hierover aanspreekt, trekken deze zich terug omdat hij geen veiligheidsbril over zijn andere bril had. We hebbende proef op de som genomen en 2 brillen over elkaar zetten is onmogelijk.
Bij aanvang van het werk heeft mijn zoon ene veiligheidsuitrusting gehad. Een aangepaste bril laten maken was te duur en het zou dan ook te lang duren vooraleer deze ter beschikking was. De persoonlijke bril was voldoende voor de werkgever.
Er is nooit sprake van geweest dat er een tweede bril boven op de andere moest gezet worden.
Ik werk ook bij dezelfde werknemer en indien iemand iets foutief doet tegen de veiligheid, moet hij daardoor over aangesproken worden door collega's en hiërarchie.
Deze laatsten hebben dagelijks contact gehad met mijn zoon en er is hem nooit een opmerking over gemaakt.
Is de werkgever nu verantwoordelijk voor de schade aan de bril van mijn zoon of niet?
Wij vinden van wel omdat de werkgever het risico genomen heeft om geen aangepaste veiligheidsbril te laten maken en de toestemming gegeven heeft om de persoonlijke bril te gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.