Hallo,
Ik kom hier terecht, in de hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen of tips geven...
Concreet, ik werk op heden sinds 2005.
Als 18-jarige weet je niet wat je wilt doen na je studie aan de middelbare school, en ben dus gewoon gaan werken.
Ik heb dus geen diploma hoger onderwijs, enkel secundair onderwijs.
Ik heb toen als administratief medewerkster een beginnende job gevonden.
Een job, ideaal als schoolverlater maar niet om je hele leven te doen.
In 2008 kon in dan aan de slag bij een bankinstelling, wat in het begin ook best een leuke job was.
De bankwereld is echter zo verandert sinds ik er begon, dat ik voel dat dit mijn plaats niet meer is.
Meer nog; ik ben zelfs heel ongelukkig op dit moment in mijn job.
De nadruk ligt meer en meer op de verkoop, en ik wil niet constant mensen helpen met de bedoeling om "ze er vanalles bij te verkopen"
Ik heb van kleinsaf aan altijd geweten dat ik verpleegster wou worden.
Ik zou mij dus dolgraag omscholen tot verpleegkundige.
Via VDAB kan dit, je kunt dan 3 jaar omscholing volgen aan (bijvoorbeeld) de Artevelde Hogeschool en zo opgeleid worden tot gediplomeerd verpleegkundige.
1 probleem; je kan deze opleiding enkel aanvatten als je werkloze bent.
Daar wringt het schoentje; ik ben momenteel in vaste loondienst.
Ik moet dan zelf mijn ontslag geven, en RVA heeft mij een redelijk dreigende brief gestuurd waarin ze mij vertellen dat ik mijn werk niet mag verlaten om een opleiding aan te vatten.
Of beter nog; ze willen mij zelfs geen goedkeuring geven om de opleiding aan te vatten.
Ik heb hen dan gevraagd welke oplossing ze mij kunnen aanbieden, maar zoals ik had verwacht, blijft mijn vraag onbeantwoord....
Terug naar school gaan zonder uitkering, is niet mogelijk.
Mijn man werkt fulltime, dat wel, maar met zijn loon alleen een kind onderhouden (we hebben een zoontje van anderhalf jaar) en een huis afbetalen is onmogelijk.
Kunnen jullie misschien advies geven?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,