#9 , 09 sep 2012 16:13
Geen verwijzing naar bedrijfswagen (werkauto lichte vracht, geen personenwagen) op loonfiche.
Bij aanwerving was er gezegd dat ik de eerste werkdag naar een carpool parking moest rijden, daar opgepikt worden door collega, en na einde dienst de collega naar zijn huisadres afzetten en de auto mee naar huis nemen, en elke ochtend vertrekken naar de opgegeven werkplaatsen, ik reed toen vrijwel steeds met dezelfde collega, die ik thuis moest ophalen voor naar werkplaatsen te vertrekken en 's avonds terug thuis afzetten, elke dag dat we samen werkten. Dit was mondeling afgesproken met de inspecteur van de ruitenwassers, en goedgekeurd door zijn oversten. Dit was altijd al zo geweest en nu nog steeds bij de andere collega's, waarbij er een auto bij is waar ze altijd met 2 samen rijden, en degene die met de auto naar huis rijdt, zet z'n collega thuis af en gaat hem terug ophalen de volgende werkdag, en nu veranderen ze enkel bij mij deze gebruiksvoorwaarden ivm gebruik en verplaatsing woon/werkverkeer en auto. Deze regeling ging onmiddellijk in en daardoor zette ze mij onmiddellijk voor zware problemen om mij in een aanvaardbare tijd naar die carpool te begeven, ik moet nl meestal heel vroeg beginnen en vanuit mijn woonplaats is er weinig frequent openbaar vervoer en dan nog geen rechtstreekse verbinding, ik heb zelf geen extra privé auto ter beschikking, mijn vrouw heeft deze nodig voor haar verplaatsingen naar haar verschillende werkposten, en een ritje met de fiets is net geen uur tot aan carpool, en als je dan weet dat ik veelal verplaatsingen maak van 150 km en meer enkele reis, en daar aanwezig moet zijn ten laatste om 06:30, moet ik je niet vertellen dat deze situatie stilaan onhoudbaar is.
Deze situatie was gekend bij sollicitatie en aanwerving. Dit is toch ook een vorm van discriminatie t.o. de andere collega's die wel van alle gemak voorzien zijn. Ik heb de verantwoordelijke van onze regio aangesproken om uitleg te vragen over hun beslissing en hun motivatie was, nav die email die ze hadden binnengekregen over mij, en omdat ik wist dat van dat zogezegde verhaal geen bal klopte (wat ik volledig kan bewijzen) heb ik gevraagd om die email te mogen lezen, wat hij pertinent weigerde, en zelfs op mijn vraag om het bestaan van die email te tonen (zonder de volledige inhoud of afzender) wilde ze niet op ingaan, wat voor mij het bewijs is dat die email niet bestaat en dat ze mij gewoon willen wegpesten. Dit kan toch allemaal zomaar niet.