erfenis van een wagen

christofgh
Topic Starter

erfenis van een wagen

#1 , 06 sep 2012 11:37

Beste,

Na dertig jaar geen kontact is mijn vader overleden. 6 maanden geleden een telefoon gekregen van het ziekenhuis over de kritieke toestandvan mijn vader.

Dan 1 keer op bezoek geweest in het ziekenhuis, daar vertelde hij dat hij een hospitalisatieverzekering had alsook een wagen.

Deze wagen werd gebruikt door een bevriend koppel die reeds een 5 tal jaar voor hem zorgde.

Vorige week kwam mijn vader te overlijden. In zijn studio was echter de Tv en radio al verdwenen. Het bevriende koppel vertelde dat hij geen auto had. In enkele papieren kwam aan het licht dat hij tot mei 2008 wel een auto had, en dat hij de nummerplaten toen heeft ingediend.

Toeval wil nu dat dat bevriend koppel met zo'n gelijkaardige auto rijden, en dat ze beweren dat hij geen auto meer had toen zijn voor hem begonnen te zorgen. Dit koppel heeft al over een aantal dingen niet de hele waarheid gezegd

Veel geld blijft er na de begrafenis en medische kosten niet meer over. Geld is er nooit ontvangen voor de eventuele verkoop van zijn wagen, heb alle rekeninguitreksels nagegaan. het was toch een toen recente wagen van 2005.

Zou ik deze wagen nog kunnen terugvorderen?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2012 14:04

Gaat u de erfenis aanvaarden?
Indien wel best onder voorbehoud van boedelbeschrijving.
Wagen nplaat binnengezonden .... kent u die? Politie kan met de nplt gegevens het chassisnr opvragen en dan kijken welke nplt er nu aanhangt dus wie nu het voertuig ingeschreven heeft en wanneer.
Alleen .... hoe gaat u bewijzen dat uw vader die niet weggegeven heeft?
Als erfgenaam kan u wel de rekeninguittreksels (laten) opvragen.
Bespreek eventueel met een notaris wat er best kan gebeuren...

christofgh
Topic Starter

#3 , 06 sep 2012 14:27

Stel dat er nu geen geld over is, kan hij die zomaar weggegeven hebben? heb ik niet wettelijk recht op de helft?

Reclame

Creatief

#4 , 06 sep 2012 20:51

Ja, het is mogelijk dat hij geld heeft weg gegeven. Ik raad je ten stelligste aan de nalatenschap onder voorwaarde van boedelbeschrijving te aanvaarden. Hierdoor bouw je voor je zelf een veiligheid in. De rest kan ja later napluizen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”