drugsgebruik bij co-ouderschap

sarahtibo
Topic Starter

drugsgebruik bij co-ouderschap

#1 , 04 sep 2012 22:58

hallo,
mijn ex en ik zijn sinds een paar dagen uit elkaar, we hebben samen een zoontje van 8 maanden oud.
mijn ex wilt co-ouderschap, maar ik ben daar niet mee akkoord omdat mijn ex omgaat met mensen uit een crimineel milieu(dealers, dieven, ...). zelf dealt mijn ex ook en ik ben van alles wat hij voor de breuk gedaan heeft op de hoogte, het enige probleem dat ik heb is dat ik hem niet kan verklikken omdat er met mijn gsm ook berichten werden gestuurd ivm drugs en dat mijn broer er ook bij betrokken is en ik mijn broer niet in de problemen wil helpen.
Wel weet ik dat mijn ex een fervente gebruiker is van marihuana en mijn vraag is nu: kan ik een officiële drugstest aanvragen, zo ja, waar en hoe gaat dit juist in zijn werk en is gebruik van marihuana genoeg om mijn ex het hoederecht te ontzeggen?
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 sep 2012 23:05

Als u het druggebruik en verkoop van uw ex wil gebruiken, ga ervan uit dat dit ertoe zal leiden dat de betrokkenheid van uw broer ook aan het licht zal komen. Gebruik het dus ten volle (aangifte bij de politie en al), of gebruik het niet. De bedenking die u moet maken is wel: welk risico wil u dat uw kind loopt? Voor mij is de keuze simpel, mijn broer is groot genoeg om voor de gevolgen van zijn daden in te staan.

Over uw GSM zou ik ook eerlijk zijn, mocht dit later uitkomen dan lijkt het of u iets te verbergen heeft, en dit zal meer in uw nadeel spelen dan het nu te vertellen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2012 23:17

Toen u nog samen was had u blijkbaar geen bezwaar en nu plots wel?
Zal voor een rechtbank ongelofelijke indruk maken.
Als u het beste voor jullie kind wil daar best heel eerlijk over zijn. Dus volledig OPEN BOEK van uw kant want anders zal uw vraag een boemerang effect hebben.
Omgangsrecht ( hoederecht bestaat al lang niet meer) is een recht van beide ouders.
Co-ouderschap is het zo wie zo.
Gehuwd of samenwonend .... verschil in welke rechtbank bevoegd voor (dringende en voorlopige) maatregelen.

Reclame

sarahtibo
Topic Starter

#4 , 05 sep 2012 19:39

Toen u nog samen was had u blijkbaar geen bezwaar en nu plots wel?
Zal voor een rechtbank ongelofelijke indruk maken.
Als u het beste voor jullie kind wil daar best heel eerlijk over zijn. Dus volledig OPEN BOEK van uw kant want anders zal uw vraag een boemerang effect hebben.
Omgangsrecht ( hoederecht bestaat al lang niet meer) is een recht van beide ouders.
Co-ouderschap is het zo wie zo.
Gehuwd of samenwonend .... verschil in welke rechtbank bevoegd voor (dringende en voorlopige) maatregelen.
Toen ik nog met hem samen was, was ik er ook niet mee akkoord, ik had gewoon geen enkele inspraak...
het is gewoon een heel complexe situatie...en ik ben ten einde raad

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2012 19:51

Misschien dat u best via sociale dienst CAW vb laat informeren. Inzien zij niet kunnen hebben ze zeker meerdere andere organisaties die dit wel kunnen.

Vervolgens zou ik toch aanraden een advocaat te raadplegen. Het is ook niet de bedoeling dat u uzelf zou beschuldigen van strafbare daden.

Terug naar “Andere”