stempelgeld na Wep plus contract

Turevan72
Topic Starter

stempelgeld na Wep plus contract

#1 , 04 sep 2012 19:58

Hallo,

Ik heb wat vragen ivm met mijn wep plus contract dat morgen (woensdag) ten einde loopt.
Mijn huidige werkgever had mij graag behouden maar aangezien ze geen subsidies voor mij kunnen krijgen kom ik niet in aanmerking voor een Sine of een LDE (lokale diensten economie) contract.

Nu vandaag op mijn voorlaatste dag hebben ze mij gezegd dat ik na mijn wep contract terug val op mijn uitkering die ik voor mijn wep had. Dit wil dus zeggen dat ik geen hoger stempelgeld krijg ook al heb ik een jaar gewerkt, en val ik dus in mijn geval terug op het minimum. Is dit juist?
Als dit zo blijkt te zijn dan heb ik serieus spijt dat ik daar onder die voorwaarden een jaar heb gezeten!

Moet ik nu mogen (donderdag) mij terug laten inschrijven bij de VDAB of niet en moet ik dan ook nog eens langs gaan bij mij vakbond.

Dank voor een duidelijk antwoord.

Mvg, Ture

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 sep 2012 07:01

WEP+ wordt idd niet als een volwaardige tewerkstelling gezien, maar als werkloosheid. Als je vroeger het minimum had, zal je idd daar terug op vallen. Hou er rekening mee dat de bedragen in november 2012 veranderen, het kan zijn dat je nog wat lager valt dan vroeger.

Je gaat best naar de VDAB, ik ben niet zeker of je je opnieuw moet inschrijven (dat kan je eventueel ook via internet doen).

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”