Recent is mijn moeder overleden na enkele maanden hospitalisatie.
In de laatste maanden thuis (april en vermoedelijk ook mei, maar daar hebben we niks van) stuurde touring een (meerdere?) aanmaning tot betaling die mijn moeder, die dementerend was, waarschijnlijk verloren heeft gelegd.
Tijdens de administratieve afhandeling van telefoon, water, electriciteit, ... van haar huis kwamen wij deze aanmaning tegen dd. 13/04/2012. Net op die datum heeft mijn moeder haar laatste maandbetaling gedaan, daarna heeft ze de domiciliering stopgezet, waarschijnlijk vermoedde ze dat rijden echt niet meer kon en een pechverhelping en rechtbijstand niet meer nodig en waarschijnlijk heeft ze haar lidmaatschap niet opgezegd zoals voorgeschreven.
Enkele dagen geleden belde wij dus touring met de vraag hoe deze 'service' stop te zetten. Wij kregen een onvriendelijke vrouw aan de lijn die zei dat er een deurwaarder gestuurd zou worden omwille van de aanmaningen en dat 'we' die deurwaarderkosten sowieso moesten betalen. Misschien drong niet door dat mijn moeder overleden was en wij om een stopzetting vroegen, want daar kregen we geen antwoord op.
Intussen stuurden ze een ingebrekestelling op op naam van mijn moeder, zonder detail die ons inziens de prijs voor een lidmaatschap van 01/05/2012 t/m 30/04/2012 is, wat absurd is, want moeder is overleden, plaat van auto recent teruggezonden... te betalen binnen de acht dagen, wat ook al niet gaat want rekening geblokkeerd, los van het feit dat wij echt geen volledig lidmaatschap van een overleden persoon gaan betalen.
Wat denken jullie hierover?
Mvg, Ann