Inschrijvingsgeld cursus betaald, nu geven ze 20% korting?

Carootje
Topic Starter

Inschrijvingsgeld cursus betaald, nu geven ze 20% korting?

#1 , 30 aug 2012 15:23

Enkele maanden geleden heb ik me ingeschreven voor een cursus aan de schoonheidsschool die in september start. Deze kost 1000 euro, wat een pak geld is. Nu krijg ik een mail dat het één dezer opendeurdag is en dat iedereen die zich die dag inschrijft 20% korting krijgt op het inschrijvingsgeld. Had ik dat geweten, had ik wel even gewacht, want voor mijn cursus betekent dat een korting van 200 (!) euro.

Nu vraag ik me af of dit zomaar kan en of ik die 200 euro korting ook kan eisen? Want dit kan men toch niet maken tov de cursisten die zich vroeger ingeschreven hebben?

Hopelijk kan iemand mij raad geven?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 30 aug 2012 15:36

Enkele maanden geleden heb ik me ingeschreven voor een cursus aan de schoonheidsschool die in september start. Deze kost 1000 euro, wat een pak geld is. Nu krijg ik een mail dat het één dezer opendeurdag is en dat iedereen die zich die dag inschrijft 20% korting krijgt op het inschrijvingsgeld. Had ik dat geweten, had ik wel even gewacht, want voor mijn cursus betekent dat een korting van 200 (!) euro.

Nu vraag ik me af of dit zomaar kan en of ik die 200 euro korting ook kan eisen? Want dit kan men toch niet maken tov de cursisten die zich vroeger ingeschreven hebben?

Hopelijk kan iemand mij raad geven?

Alvast bedankt!
U hebt zich akkoord verklaard om de cursus te volgen voor de prijs van € 1 000. U was akkoord over de prijs en over de te leveren tegenprestatie, dus de koop is gesloten. Indien er later kortingen worden toegestaan verandert er niets aan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Joeri_J

#3 , 30 aug 2012 16:11

U kan wel eventueel kijken wat het kost om een cursus te annuleren, hoeveel u dit kost.
als dit bvb 10% is, kan u dit wetende naar de organisatie stappen en "annuleren en opnieuw inschrijven"
Wel opletten, het kan zijn dat ze na annulatie u weigeren dat u zich opnieuw inschrijft...

Maar zoals oude-belg vertelde heeft u zich akkoord verklaard aan die moment geldende voorwaarden...
Het is niet omdat u een vakantie boekt in maart, en deze in juni goedkoper is, dat u dit als korting krijgt...

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2012 08:35

Niets belet de topic starter echter om de "lesgevende instelling" (geen idee of het echt een school is?) te contacteren hieromtrent. Als ze een beetje commerciëel ingesteld zijn, gunnen ze de topic starter mogelijk ook deze korting.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”