Ik heb een dochter van 17 jaar die voor de eerste keer alleen met de tram naar haar vriend is gegaan.
Nu had s'morgens een ticketje gekocht en dacht dat dit zoals haar trein een heen en terug was.
Dit blijkt dus niet zo en s'avonds heeft ze controle.
Ter goede trouw heeft ze haar ticket af en blijkt dus dat dit enkel in de voormiddag telt.
De dochter was direct in paniek en de controleur vertelde dat ze moest een mail sturen en dat alles dan wel opgelost ging raken omdat dit de eerste keer was.
Nu was ze s'avonds nog zodanig geschrokken omdat deze wel wat bot was en heeft ze zonder mijn weten een mail gestuurd.
1 probleem er zat een fout in het emailadres waardoor de 30 dagen van verzet zijn overschreden.
Vandaag krijg ik een aangetekend schrijven op MIJN naam met de vermelding dat ik 78 euro boete moet betalen.
Moeten zij mij niet eerst op de hoogte brengen van het feit dat mijn minderjarige dochter een pv heeft gekregen van een controleur en me de kans geven te reageren?
ZE zwijgen in alle talen tot de termijn verstreken is en pas dan kunnen ze mijn contacteren om te betalen,wetende dat het om een minderjarig persoon gaat.
Het was een fout van mijn dochter om het me niet te vertellen,het is een eenmalig feit geweest(ik heb hier nog de ticketjes liggen van de dagen nadien) maar wat me het meest stoort is dat de lijn me niet op de hoogte heeft gebracht van de controle.
hieronder de mail die ik gestuurd heb naar de lijn met betwisting van de boete,
indien ik nog iets kan doen of veranderen mag je me dit altijd laten weten.
Code: Selecteer alles
Beste
Op 7/07/12 werd mijn dochter door een controleur van de lijn gewezen op het bezit van een ongeldig ticket.
Dit ticket had ze in de ochtend gekocht om zo s’avonds langer bij haar vriend te kunnen blijven.
Wat ze niet wist is dat dit blijkbaar niet mag,en heeft ze dit ook verteld aan de controleur want het was de eerste keer met de tram.
De volgende dagen heeft ze keurig een ticket gekocht en heb ik hier de bewijzen liggen en kunnen bij navraag getoond worden.
Nu heeft ze me dit niet verteld en heeft ze zoals u controleer vermeld een mail verstuurt met haar excuses zonder mijn medeweten omdat er dan geen probleem ging van komen.
Een probleem er zat een fout in het mailadres en bijgevolg nooit aangekomen,en door het feit dat ik niets wist kon ik dit ook niet controleren.
Vandaag krijg ik een aangetekend schrijven van 78€.
Hierbij werd ik niet persoonlijk xxx xxxx in kennis gesteld van het gebeurde feit op 7/07 door de lijn tot 30 dagen na de feiten en kon ik bijgevolg ook niet overgaan tot reactie of betaling van het ticket.
Ik betwist hierbij ook de boete,gelet op het feit dat het een eenmalig gebeuren was die berust op een misverstand,en ze nadien altijd keurig een ticket gekocht heeft en ik persoonlijk xxx xxxx geen schrijven heb gekregen van het pv waarop ik persoonlijk kon reageren.
Ik ben dan ook bereid het ticket te betalen gelet dat iedereen een geldig ticket nodig heeft.
Afwachten op een antwoord,
Dank ik U bij voorbaat,
xxx xxxxxx
mvg b,