Huuropzeg

chicane
Topic Starter

Huuropzeg

#1 , 29 aug 2012 08:34

Wellicht staat het wel ergens op het forum maar het is niet direct te vinden!

Wanneer ik de huurovereenkomst aangetekend verbreek met een contractuele opzeg van 3 maand ingaande op 1 september, is het dan de datum van het versturen van de aangetekende zending die telt of de datum van ontvangst. Mag ik de opzeg, ingaand op 1 sept, aangetekend versturen op 31 augustus en wellicht pas wordt ontvangen door de eigenaar op 3 sept. ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 29 aug 2012 08:41

Het is de datum van eerste aanbieding aan de geadresseerde die telt. Als U de zending op 31 augustus (vrijdag) verstuurt, zal die pas 3 of 4 september worden aangeboden en gaat de opzegtermijn in vanaf 1 oktober. Als U de opzegtermijn nog op 1 september wil laten ingaan, verstuurt U ten laatste vandaag uw aangetekende zending of schakelt U een deurwaarder in die de brief ten laatste vrijdag persoonlijk gaat overhandigen.

Xastheron

#3 , 29 aug 2012 09:23

Opgelet: onder voorbehoud van bevestiging!

"Of u gaat zelf langs met een kopie van het AS en verwijst in het AS naar dit kopie en vice versa. U laat tekenen voor ontvangst. Opzeg begint dan te lopen vanaf 01/09."

Reclame

Vandebos

#4 , 29 aug 2012 09:35

Opgelet: onder voorbehoud van bevestiging!

"Of u gaat zelf langs met een kopie van het AS en verwijst in het AS naar dit kopie en vice versa. U laat tekenen voor ontvangst. Opzeg begint dan te lopen vanaf 01/09."
Niet echt, ontvanger kan dan nog steeds claimen niets ontvangen te hebben..

Wat wel kan is dat u persoonlijk bij de verhuurder langsgaat en de opzeg tegen ontvangstbewijs afgeeft.

Xastheron

#5 , 29 aug 2012 09:48

Hmm, ligt het dan aan mijn verwoording?

"U laat tekenen voor ontvangst" = ontvangstbewijs opstellen dacht ik

Vandebos

#6 , 29 aug 2012 10:10

Excuses, beetje te snel geweest. Bij tekenen voor ontvangst is echter geen bijkomend AS meer nodig. Het ontvangstbewijs heeft eenzelfde waarde als een aangetekende zending.

Terug naar “Huren”