Zonnewering laten aanbrengen in gehuurd appartement

Uchi
Topic Starter

Zonnewering laten aanbrengen in gehuurd appartement

#1 , 27 aug 2012 17:43

Beste,

Het volgende betreft een vraag voor informatie, teneinde de juiste beslissingen te kunnen nemen:
Ik woon zelf in een appartementen blok, derde verdieping (van de 4) met twee buitenmuren die beiden richting het zuiden staan. Deze buitenmuren liggen ook deels onder het dak (nog een verdieping boven mij), waardoor ik schuine muren heb. Hierdoor heb ik overal Velux dakramen. Deze dakramen hebben geen zonnewering, op uitzondering van de slaapkamer.

Op een zonnige en warme dag, wordt er ontzettend veel warmte opgebouwd, die er ook lang blijft hangen. Daarom heb ik bij mijn verhuurder geïnformeerd naar het plaatsen van zonnewering. We zijn het beiden roerend eens dat:
* er schuifgordijnen moeten komen, die gemonteerd moeten worden op de ramen zelf
* kwalitatieve wering geplaatst moet worden van Velux zelf
* een neutrale kleur gebruikt moet worden
* de plaatsing door de verhuurder zelf zal gebeuren (ie. de vaste klusjesman)

Pas zijn er vervangen gebeurd wat betreft nuts voorzieningen, waardoor ik een tussentijdse plaatsbeschrijving heb aangevraagd (verhuurder is akkoord), dus leek het ideaal om dit mee op te nemen.

Nu mijn vraag:
Hoe worden de kosten verdeeld?
A. Moet ik dit zelf betalen, omdat ik het aanvraag? In dit geval zou ik het dan ook terug moeten afbreken bij mijn vertrek en dus niet in de plaatsbeschrijving moeten opnemen. Dat lijkt me weinig realistisch, die gordijnen zijn op maat en dan zou ik in een toekomstig pand exact dezelfde afmeting moeten vinden.
B. Moet de verhuurder dit dan betalen? Kan ik dit aanbrengen onder het feit dat het op het appartement op een warme dag anders niet te keren is? (en dit ook een investering in hun eigendom is)
C. Of wordt hier een soort minnelijke regeling voor toegepast, waarin ik een deel betaal?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 aug 2012 17:48

Probeer B en settel voor C indien het niet anders kan.

Reclame

Terug naar “Huren”