Afzien van aankoop Veluxramen

Vanillejill
Topic Starter

Afzien van aankoop Veluxramen

#1 , 27 aug 2012 15:14

Ik heb via mail bevestigd dat ik tot de aankoop ging overgaan van 4 veluxen en 4 bijhorende gootstukken.
Toen deze binnen waren bij de levrancier kreeg ik te horen dat zijn geen ecocheques aanvaarden. Dit is niet vermeld op hun website.
Ik heb op dat moment afgezien van de verkoop omdat het hiet toch wel om €900 ecocheques gaat.
Ik heb ondertussen de ramen bij een andere levrancier besteld, zij aanvaarden wel ecocheques.
Nu komt die eerste levrancier mij zeggen dat ik 370 euro (excl. BTW) moet betalen omdat zij die ramen moeten terugsturen.
Hoe kan ik dit oplossen zonder dat ik hier €370 moet betalen?

Bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2012 15:20

Had U enige reden om aan te nemen dat de leverancier wel ecocheques zou aanvaarden?

Het niet aanvaarden van ecocheques moet niet vermeld worden op een website, het is aan de eigenaar van de ecocheques om na te gaan waar hij deze kan inruilen.

Vanillejill
Topic Starter

#3 , 27 aug 2012 15:23

Veluxen kunnen betaald worden met ecocheques, dus ging er van uit dat dit overal kon.
Het is een grote winkel, die zouden dat toch wel mogen aanvaarden hé.

Reclame

Franciscus

#4 , 27 aug 2012 15:23

Waarom zou een handelaar verplicht moeten zijn om aan te geven dat hij GEEN ecocheques aanneemt??
Op welke wijze hebt u afgezien van de koop?
Gebeurde dat afzien op de wettelijke wijze?
Wat staat er in contract indien u afzegt.

Vanillejill
Topic Starter

#5 , 27 aug 2012 15:26

Ik heb geen contract ondertekend, noch een voorschot betaald. Ik ben dus ook niet op de hoogte gesteld van hun verkoopsvoorwaarden enzo. Ik heb via mail gezegd dat ik de bestelling wou doen en verwachtte dan een contract, dat ik moest ondertekenen en terugsturen terug van hen, maar dat heb ik nooit gehad en toen waren de ramen er ineens.Ik heb mondeling gezegd dat ik afzie van de verkoop toen de winkel mij opbelde om te melden dat de ramen er al waren.

Lanox

#6 , 27 aug 2012 15:49

Veluxen kunnen betaald worden met ecocheques, dus ging er van uit dat dit overal kon.
Het is een grote winkel, die zouden dat toch wel mogen aanvaarden hé.
Bij onze ecocheques kregen wij de link van een website waar een lijst stond van welke producten konden ingeruild worden met deze cheques en in welke winkels.

De winkel kan er niets aan doen dat U veronderstellingen maakt die niet juist blijken te zijn.

Vanillejill
Topic Starter

#7 , 27 aug 2012 15:51

Maar ik heb niets getekend, noch een voorschot betaald.

mava105

#8 , 27 aug 2012 15:59

Een mondelinge bestelling is ook een geldige bestelling. Mogelijks hebben ze het telefoongesprek opgenomen, en dan zal je moeten betalen als het voor de vrederechter komt. Verder is er ook nog uw mail als bewijs.

Lanox

#9 , 27 aug 2012 16:03

Ik heb via mail bevestigd dat ik tot de aankoop ging overgaan van 4 veluxen en 4 bijhorende gootstukken.

Franciscus

#10 , 27 aug 2012 19:11

Uw mail is uw aankoopintentie. Klaar en duidelijk.
Anders had u uw vraag anders moeten formuleren.
U hebt een bestelling geplaatst.
De koop is gesloten op het ogenblik dat partijen een overeenkomst hebben ( ook mondeling) over product en prijs.
ter info:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

4ringsdude

#11 , 10 sep 2012 16:27

Zijn er naast de mails ook telefonische contacten geweest?

Terug naar “Consumenten Koop”