schadevergoeding betalen voor de uitspraak

FastFreddy
Topic Starter

schadevergoeding betalen voor de uitspraak

#1 , 23 aug 2012 12:56

Mijn advocaat stelt me voor om het vastgestelde schadebedrag door de gerechtsexpert aan tegenpartij te betalen in de hoop dat tegenpartij er dan niet veel baat meer bij heeft om nog een jaar verder te doen voor de rechtbank. Op zich heb ik geen probleem met de betaling hiervan.
De kans lijkt me eerder klein dat deze dit zo gaat laten want is op zoek naar de meest kleine dingen om toch nog iets meer te krijgen gezien de expert veel minder toegekend heeft dan zijn eis.

Maar toch...

Wat gebeurt er indien tegenpartij niets doet? Hiermee bedoel ik dat ze het geld op hun rekening krijgen maar de zaak ook niet officieel afsluiten.
Kan die zaak dan jaren slapen en dan ineens terug actief gemaakt worden?

Gezien het hier om bouwschade gaat stel ik me dan ook de vraag of het huis verkocht kan worden in tussentijd of hieromtrent dan een vermelding in de verkoopsovereenkomst dient te komen dat hier nog een procedure aan de gang is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 24 aug 2012 20:38

Lijkt me dat u een gemeenschappelijk akkoord of een vonnis, dient te bezitten om de zaak als geregeld te kunnen beschouwen.
Handige documenten voor Personenrecht

Justiceseeker

#3 , 25 aug 2012 11:56

Mijn advocaat stelt me voor om het vastgestelde schadebedrag door de gerechtsexpert aan tegenpartij te betalen in de hoop dat tegenpartij er dan niet veel baat meer bij heeft om nog een jaar verder te doen voor de rechtbank. Op zich heb ik geen probleem met de betaling hiervan.
De kans lijkt me eerder klein dat deze dit zo gaat laten want is op zoek naar de meest kleine dingen om toch nog iets meer te krijgen gezien de expert veel minder toegekend heeft dan zijn eis.

Maar toch...

Wat gebeurt er indien tegenpartij niets doet? Hiermee bedoel ik dat ze het geld op hun rekening krijgen maar de zaak ook niet officieel afsluiten.
Kan die zaak dan jaren slapen en dan ineens terug actief gemaakt worden?

Gezien het hier om bouwschade gaat stel ik me dan ook de vraag of het huis verkocht kan worden in tussentijd of hieromtrent dan een vermelding in de verkoopsovereenkomst dient te komen dat hier nog een procedure aan de gang is.
Als U akkoord bent met de gerechtsexpertise, het bedrag niet overdreven vindt, tegenexpertise U dus onnodig acht, kan uw raadsman een dading voorstellen en de besprekingen met tegenpartij inzetten om het geding te stoppen. Die dading passeert wel voor de rechter.

Justiceseeker.

Reclame

FastFreddy
Topic Starter

#4 , 26 aug 2012 10:53

Maar stel dat er geen dading komt en tegenpartij neemt geen actie nadat hij het geld ontvangen heeft voor de rechtbank.
Blijft de zaak dan slapend?

Justiceseeker

#5 , 27 aug 2012 21:25

Maar stel dat er geen dading komt en tegenpartij neemt geen actie nadat hij het geld ontvangen heeft voor de rechtbank.
Blijft de zaak dan slapend?
Dading is dading en partijen dienen de procedure stop te zetten vooraleer U wat dan ook betaalt. Voor wat hoort wat... .

Uw raadsman dient dus tegenpartij te contacteren. Maar misschien heeft hij er geen baat bij de zaak te stoppen...?

Justiceseeker

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”