inboedelverdeling

sharky1
Topic Starter

inboedelverdeling

#1 , 15 aug 2007 04:52

Ik ben al een jaar verwikkeld in een vechtscheiding waarbij ik na de scheiding veel te braaf was en nu gaan mijn ogen open. Nog steeds, buiten mijn kleren, heb ik van haar niets gekregen en elke vraag tot inboedelverdeling verwerpt ze. Ze is nog in het bezit van mijn sport- en werkmateriaal en niets geeft ze terug. Wel geniet ze van het huis. Laatst schatting van het huis laten doen en alles wat ze kapot kreeg heeft ze ook gedaan om de waarde van het huis te verminderen zodat ze me minder moet uitbetalen. Hoe kan ik reageren? Ik ben ten einde raad :shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 16 aug 2007 11:10

?Art.1280 De voorzitter van de rechtbank...rechtsprekend in kort geding, neemt, in iedere stand van het geding, tot de ontbinding van het huwelijk op verzoek van de partijen of van een van de partijen...kennis van de VOORLOPIGE maatregelen die betrekking hebben op de persoon, op het levensonderhoud en op de goederen, zowel van de partijen als van de kinderen...De zaak blijft, tot de ontbinding van het huwelijk tijdens de hele echtscheidingsprocedure, aanhangig bij de voorzitter van de rechtbank...Onverminderd een nieuwe dagvaarding of een vrijwillige verschijning der partijen, kan de zaak binnen 15 dagen voor de rechter worden gebracht doordat ??n van de partijen haar conclusies op de griffie neerlegt.?(Ger.W.).

U kan dus bij conclusie de afgifte van uw sport- en werkmateriaal en andere roerende goederen vorderen.Het betreft hier slechts voorlopige maatregelen die een andere regeling bij de vereffening-verdeling na echtscheiding niet in de weg staan.

U kan tevens een boedelbeschrijving en een plaatsbeschrijving vorderen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

sharky1
Topic Starter

#3 , 19 aug 2007 09:55

OK maar als ze alles liet 'verdwijnen ' en ergens anders stockeert of evt al verkocht heeft, probeer dan maar eens te bewijzen dat ik dat materiaal had? Zelfs met foto's kan ik niets bewijzen want zij heeft ze allemaal. Ze beweert dus dat ze al verschillende items gegeven heeft maar dat is dus niet zo.
enjoy life

Reclame

sharky1
Topic Starter

#4 , 19 aug 2007 09:56

OK maar als ze alles liet 'verdwijnen ' en ergens anders stockeert of evt al verkocht heeft, probeer dan maar eens te bewijzen dat ik dat materiaal had? Zelfs met foto's kan ik niets bewijzen want zij heeft ze allemaal. Ze beweert dus dat ze al verschillende items gegeven heeft maar dat is dus niet zo.
enjoy life

Loreke

#5 , 23 jan 2008 15:29

Hier een gelijkaardige situatie.

Ik heb alles al opgegeven. We staan dan ook al 4 jaar verder en ze mag alles houden. Bij de verdeling wordt er een som geld gevraagd waarvan ik hoop 2/3 te krijgen en dan ben ik al blij.
Ik heb ondertussen nieuw geluk gevonden bij mijn nieuwe vriendin.

Je kan alles kopen behalve geluk en gezondheid !

Wat voor mij nu een probleem is, is het volgende. Er is ook bij ons nooit een boedelbeschrijving gedaan. Nu komt binnenkort de vereffening verdeling (eindelijk) voor. Mijn vriendin is ondertussen bij mij komen wonen.
Kan mijn ex nog steeds een boedelbeschrijving eisen en zo ja... hoe moet het dan met de persoonlijke spullen van mijn vriendin? Meubels ed?

odonelp

#6 , 23 jan 2008 17:58

beste,
geluk en gezondheid zijn inderdaad het belangrijkste, geef echter nooit op -
probeer zoveel mogelijk facturen, betalingsbewijzen, rekeninguittreksels, getuigenissen te verzamelen van alle stukken van jouw vriendin om ze tijdens de vereffening-verdeling te kunnen gebruiken - bij aankoop van nieuwe stukken : houdt de betalingsbewijzen met datum goed bij!
ervan
succes

Terug naar “Echtscheiding”