Betaling kosten - Termijn

Waldrado
Topic Starter

Betaling kosten - Termijn

#1 , 20 aug 2012 11:45

Beste,

Mijn huurcontract is reeds 5 maand afgelopen en nog steeds kreeg ik de huurwaarborg niet terug van de eigenaar. Deze staat geblokkeerd bij Korfina en de eigenaar weigert te tekenen voor vrijgave omdat hij de betaling eist van de syndicus kosten. Ik heb 3 en half jaar gewoond op dat adres maar ontving op het einde van elk jaar NOOIT een afrekening van de syndicus kosten. Op het einde van de huurovereenkomst kwam de eigenaar af met een rekening van 588€. Ik betaalde 550€ huurgelden + 50€ kosten per maand. Over die 3 en half jaar heeft de eigenaar een rekening gemaakt waarop de gemiddelde kost eigenlijk 64€ zou zijn ipv 50€. (De nodige stavingstukken en berekeningen werden me toegestuurd) Dan doet hij het verschil, zijnde 14€ x 42 maanden (3j en half).

Mijn vraag naar jullie toe is nu --> Is het wettig dat hij die berekening maakt over 3 jaar en half of kan hij wettelijk eigenlijk maar x aantal maanden door mij laten betalen. Hoeveel maanden zou hij mij dan wettelijk nog mogen vragen? Op die manier zou ik dan een nieuwe berekening kunnen maken en hem voorleggen. Moesten jullie eventueel de wetteksten erbij kunnen noteren zou dit altijd handig zijn omdat ik deze dan ook kan voorleggen.

Met dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2012 12:13

Hij moet je ook het volledige overzicht van de kosten geven, en waarvoor die kosten dienden. Sommige kosten vallen nl volledig voor rekening van de verhuurder zoals daar zijn kosten beheer, verzekering van het gebouw, eigenaarsonderhoud enz..
Het gaat dus nite op om de totale kosten die hij ooit aan de syndicus betaalde gewoon per maand te verrekenen met uw voorschot en het vrschil te maken. Je hebt recht op de gedetaileerd afrekeninf die de syndicus heeft opgemaakt en aan de eigenaar heeft aangerekend.

Waldrado
Topic Starter

#3 , 20 aug 2012 12:16

Die stavingsstukken en berekeningen kreeg ik inderdaad toegestuurd en er is inderdaad rekening gehouden met de kosten die hij wel en niet mag doorrekenen, dit heb ik allemaal al kunnen uitklaren en heb me ook kunnen bevragen welke er wel en niet correct waren. Dit is ondertussen dus allemaal correct maar ik vraag me gewoon af of hij wettelijk de berekening mag doen over de volledige 3 en half jaar en bvb niet enkel zou mogen het voorbije jaar aanrekenen of dergelijke? Of er dus effectief een maximum periode opstaat. Zo ja, dan kan ik het herberekenen.

Reclame

Vandebos

#4 , 20 aug 2012 13:11

Afhankelijk van de kosten mag de verhuurder 5 al dan niet 10 jaar teruggaan. In uw geval zit hij dan voor de toegelaten posten nog ruim binnen de gestelde periode..

Waldrado
Topic Starter

#5 , 20 aug 2012 13:14

Aha ok bedankt voor de informatie!
Moest er nog iemand een mening hieromtrent hebben, alle meningen zijn welkom!

Vandebos

#6 , 20 aug 2012 13:34

*kuch*

Is geen mening, ligt vast bij wet en vonnissen cassatie. Deze werden enige tijd geleden nog in een thread hier behandeld. :)

Waldrado
Topic Starter

#7 , 20 aug 2012 13:41

Mijn excuses, ik wou jouw post natuurlijk niet afschimpen als een simpele "mening" :) Ik bedoelde gewoon dat anderen, moesten ze daar zin in hebben, nog steeds hun zeg mochten doen over het onderwerp :)

Vandebos

#8 , 20 aug 2012 15:07

Geen excuses nodig, ik had het maar duidelijker in de post moeten zetten.

Terug naar “Huren”