wat moet ik doen

vdnero
Topic Starter

wat moet ik doen

#1 , 14 aug 2012 14:33

Het gaat om het volgende. Mijn moeder heeft tijd geleden een boxspring op afbetaling gekocht bij unigro. Ze heeft dat gedaan voor mij en die is inderdaad geleverd op mijn adres. Maar al de rest staat op mijn moeder haar naam. Nu krijgen we dus ruzie. Zij heeft bij politie klacht gaan indienen dat ik dat zogezegd allemaal in haar naam zou gedaan hebben en een krediet geopend hebben enz. Daar bestaat dus een pv maar dat zijn valse beschuldigen en heel dat boeltje loopt nu nog maar bewijzen zullen ze niet vinden wat het is allemaal gelogen. Plots krijg ik vandaag een brief van unigro in de bus. Dat ik in het bezit ben van dat artikel (wat ook zo is) en waarin ze notie maken van het pv dat toen opgesteld is enz. Nu komt het: vooraleer wij overgaan tot een klacht wegens naammisbruik en schriftvervalsing wilden wij graag uw menig (alsof ze daar naar luisteren) want volgende regels is u weet ook net zoals wij dat u volledig instaat voor de bestelling van dit product en wij zullen enkel geen klacht indienen als u het volledig bedrag aan ons overmaakt. Ik heb helemaal geen contract met die firma en ik heb niks besteld. Wat kan hier tegen gedaan worden? Wat dit zijn zware beschuldigen tegenover mij van een firma.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2012 15:06

Waarom zou unigro overgaan tot een klacht wegens naamsmisbruik? Als er al discussie kan zijn, is het enkel over naamsmisbruik van uw moeder. Ik zie niet in wat unigro daar mee te maken heeft. Zei hebben nog steeds een contract met uw moeder, niet met u.

Stuur een aangetekende brief naar unigro met de melding dat u de inhoud van het PV waarover sprake betwist, dat hieromtrent nog geen enkele uitspraak ten gronde gedaan is door een rechtbank, en dat unigro de betaling van de boxspring dus verder moet opnemen met mevrouw (naam van uw moeder), aangezien zij de aankoop gedaan heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#3 , 14 aug 2012 15:49

Meld in dat AS dat u volgens de artikels 85, 86, en 94, het niet toegestaan is om om enige betaling of terugzending te vragen van geleverde producten waar u niet om gevraagd heeft, en dat u, tenzij zij over bewijs van uw vraag (dus bestelling) beschikken, u niet verplicht kan worden tot enige betaling.

Reclame

Franciscus

#4 , 15 aug 2012 16:44

Van welke rekening werd er betaald?
Politie zal zo wie zo een schriftproef moeten uitvoeren en bij uw moeder en bij u. Daarvoor bestaan gestandaardiseerde teksten.
Politie zal aan de leverende firma alle documenten moeten opvragen.
Vermoedelijk is er ook persoonlijk contact geweest met de kredietmaatschappij ... en met de bank die de domiciliëring van de schuld heeft geregeld.
En heeft iemand u of uw moeder de gegevens bij haar bankfiliaal binnengebracht.
Dat wil zeggen dat er al een ganse reeks van personen zijn die kunnen bewijzen dat u niet die bestelling heeft geplaatst maar wel uw moeder.
Kijk een en ander eventjes na en geeft dan ook aan de politie die andere (mogelijke) getuigen van transactie op.
Hoelang dus hoeveel maand is er al betaald en van welke rekening.

Dit is valsheid in geschrifte en gebruik ervan.

scorpioen

#5 , 15 aug 2012 17:47

Waarom zou unigro overgaan tot een klacht wegens naamsmisbruik?
Moeder zegt dat zij het contract niet getekend heeft. Unigro zal moeten bewijzen wie het contract getekend heeft om van deze persoon betaling te bekomen.

Franciscus

#6 , 15 aug 2012 21:30

Er is blijkbaar al een aangifte geweest. Dus zal parket via politie een strafonderzoek laten gebeuren.
Gezien mogelijkheid van APO (autonoom politie onderzoek) zal politie ( na kennisgeving aan parket) mogelijk al heel wat info (bewijzen) verzamelen en dan dossier doorsturen.
Niet vergeten u als slachtoffer te registreren bij de griffie parket als onderzoek u vrijpleit.

Terug naar “Consumenten Koop”