aangifte personenbelasting ondehoudsgeld

jozef1
Topic Starter

aangifte personenbelasting ondehoudsgeld

#1 , 13 aug 2012 15:29

hoe kan ik te weten komen of mijn ex haar ontvangen onderhoudsgeld aangeeft aan de belastingen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 13 aug 2012 15:31

Indien u het in mindering brengt bij uw eigen aangifte zullen ze wel nagaan of ze de ontvangen sommen correct vermeldt. U hoeft zich daar niet om te bekommeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Mariette

#3 , 13 aug 2012 15:37

Het onderhoudsgeld voor de kinderen hoeft toch niet op de belastingsbrief van de ontvangende ouder te worden ingevuld? Moeten die kinderen dan ieder apart hun eigen belastingsbriefke invullen?

Reclame

roharro

#4 , 13 aug 2012 15:40

hoe kan ik te weten komen of mijn ex haar ontvangen onderhoudsgeld aangeeft aan de belastingen ?

"haar" onderhoudsgeld: ik ga ervanuit dat het dan niet het onderhoudsgeld is voor de kinderen
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jozef1
Topic Starter

#5 , 13 aug 2012 15:46

Inderdaad er zijn geen kinderen, het is wel degelijk onderhoudsgeld voor haar.
Destijds werd me bij de echtscheiding gedwongen een document te ondertekenen dat ik een gezamelijke lening zou afbetalen. En hiervoor werd ik ook voor de rechtbank getrokken en door omstandigheden, mede van advocaat ben ik veroordeeld om dit bedrag nu als onderhoudsgeld aan haar te betalen. Bijkomende is dat zij de lening voor een bedrag gedeeld door tien afgekocht heeft.

Terug naar “Echtscheiding”