blijf rekeningen binnenkrijgen na stopzetting lidmaatschap

january_song
Topic Starter

blijf rekeningen binnenkrijgen na stopzetting lidmaatschap

#1 , 09 aug 2012 19:15

Hoi iedereen,

Ik heb tot 2010 een tijdje lid geweest van een fitness centrum te Gent. wegens verhuis naar het buitenland had het geen nut meer lid te zijn van het fitnesscentrum. Ik belde het centrum op met mijn vraag tot stopzetting, en de persoon aan de lijn verzekerde me dat mijn lidmaatschap opgezegd was, en de kous af was daarmee. Ik moest niet passeren of wat dan ook.. Het lidmaatschap werd direct per telefoon stopgegezet.

Nu zie ik dat er sindsdien toch nog steeds het lidmaatschap bedrag van 20,99 euro afgeschreven wordt.

Deels moet ik zeggen dat ik dit eerder had moeten opmerken. maar een bedrag van 20,99 euro viel maandelijks tussen al de andere overschrijvingen viel niet op, en ik gebruik m´n Belgische bankkaart amper nu ik in het buitenland woon.

Nu ik het opmerkte en het herkende, is dit ondertussen toch wel een bedrag wel een dikke 500 euro.

Ik woon in het buitenland en heb nog geen antwoord gekregen op mijn mail dat ik hen stuurde.

Heb ik een voet om op te staan aangezien de stopzetting gebeurde via telefoon? Het bewijs zou moeten zijn dat mijn kaart ongeldig gemaakt werd (hoop ik althans), en dat ik na het telefoontje nooit meer langsgekomen ben in de fitness.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2012 19:29

Op welke wijze moet men bij dat centrum CONTRACTUEEL opzeggen.
Lees uw contract na.

january_song
Topic Starter

#3 , 09 aug 2012 19:44

Ik woon in het buitenland, ik zoek die papieren op eens in Belgie nog eens ben... hopelijk vind ik ze terug.

Reclame

january_song
Topic Starter

#4 , 09 aug 2012 20:00

de persoon aan de lijn deed eerst wat aarzelachtig, en zei "uh ja, ´t is in orde". en ik vroeg of ik moest passeren wat niet nodig was. dus dacht dat daarmee de kous af was. ik weet wel wie er aan de lijn was, en die persoon werkt ondertussen er niet meer hoorde ik van een vriend die er nog lid is.

ik denk dat het enigste bewijs moet zijn dat ik in hun computer als geen lid meer gegeven sta, m´n lidkaart ongebruikt gemaakt is, en er een foutje gemaakt is met de financiële gegevens en het fitness centrum zo goed is om al het geld terug te storten sinds ik me melde als geen lid meer..

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”