aannemer niet geregistreerd voor de werken die hij uitvoerde

Rebecca78
Topic Starter

aannemer niet geregistreerd voor de werken die hij uitvoerde

#1 , 06 aug 2012 20:28

Bij onze nieuwbouw voerde een aannemer werken uit. Bij nader onderzoek (maar de werken zijn uitgevoerd) blijkt dat de aannemer geregistreerd is maar niet voor de werken die hij uitvoerde.
Ik heb nu al vernomen dat hij dus voor deze werken geen factuur kan afleveren omdat hij daarvoor niet geregistreerd is. Dat wist ik niet voordien. De betaling is nog niet gebeurd. Welk bewijs heb ik dan als ik hem betaal zonder factuur? Wat kan ik ondernemen indien later blijkt dat de werken die hij uitvoerde niet voldoen aan de regels? Kan ik hem vragen zich te laten registreren voor die werken? Of wat kan ik doen?
dank

Rebecca

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2012 16:04

Over welke werken gaat het? Zijn het werken woorvoor je een premie wil aanvragen? Indien niet, is er geen probleeml. Aannemers moeten niet meer geregistreerd zijn (verbod van Europa) Ze moeten wel nog geregistreerd zijn voor bepaalde werken met premie.

Reclame

Terug naar “Aanneming”