#27 , 10 aug 2012 11:30
1. Daar heeft hij wel een punt (volgens mij). U heeft het geluk dat iemand die gedomicilieerd niet zomaar kan buitengezet worden.
2. Bewijsbaar verzonden? Mail of AS?
3. 5 momenten op 7 dagen? 2 momenten op 7 dagen, of elk moment met minstens 24 uur op voorhand verwittiging, dat kan. Aanbevelingen volgens de wet? Welke wet? En de wettelijke basis om maar 2 momenten te voorzien? Privacywet lijkt mij voldoende, en als nodig ook nog artikel 544 BW en artikel 15 grondwet.
4. Slot is niet onrechtmatig vervangen. Huurder mag dit, verhuurder heeft geen enkele grond om te eisen dat dit niet mag (ik spreek dan wel enkel over de private delen, en indien het geen speciale sloten zijn). Ook zeker geen sleutel afgeven, verhuurder mag dit niet eisen, hij mag niet binnen tenzij met uw akkoord, en u mag eisen daarbij aanwezig te zijn (of een vertrouwenspersoon).
Heeft u zelf al 2 momenten voorgesteld (via AS of mail)? Indien ja, en vanavond is er niet bij, zou ik vanavond niet thuisgeven, hij kan niet zomaar opleggen wanneer hij langskomt, en zeker niet wanneer kandidaathuurders binnen mogen. Natuurlijk gaat dit de situatie niet verbeteren, maar ik vermoed dat hij toch gaat ruziemaken over zijn vermeende rechten, en dit dus toch een verloren avond wordt.