Problemen bij het uitzetten van huurder

Teecee
Topic Starter

Problemen bij het uitzetten van huurder

#1 , 06 aug 2012 11:49

Beste,

Momenteel ben ik eigenaar van een appartement (7blok) en zit ik met een probleem met 1 van de huurders.

Ze heeft contract voor onbepaalde datum en dit staat ook zo op papier (geregistreerd)

Nu willen we deze persoon uitzetten wegens volgende redenen:

* De rest van de huurders kunnen niet samen wonen met deze persoon
* Ze terroriseert de woning en de andere buren. Vaak word er zelfs politie gebeld omwille van haar.
* Ze stuurt ons brieven die kant nog wal raken met klachten
* De politie wilt deze vrouw zelfs laten colloceren omdat ze haar meer als moe zijn
* Ze heeft nog PV's lopen bij de politie
* Ze wacht altijd 2 maand met betalingen
* Wij hebben het recht om in haar appartement te gaan voor de waterboiler etc te laten controleren 1 x jaarlijks, Ze ziet dit als schendig van privacy en laat ons dus ook gewoonweg niet binnen (Waardoor wij al een schuldfactuur hebben gehad van het bedrijf dat jaarlijks controleren komt doen)

Bij deze is al vaak onderhandeld geweest met haar om de samenleving beter te laten verlopen, maar dit gaat dus gewoon NIET. Daarmee dat we haar dus ook uit ons appartement willen laten zetten.

We zijn dus al naar de vrederechter gegaan en dit gewonnnen. We hebben dit nu op de rol laten zetten.

Nu is mijn vraag eigenlijk, wat kunnen we nu het beste verder doen?

Eerst wouden wij bemiddelen (gewoon als bewijs voor de gerechtsdeurwaarder) Want de huurster gaat toch niet instemmen.

Wij wouden ook ook aan alle andere huurders een papieren laten tekenen dat er geen samenwoning mogelijk is met deze persoon en een bewijs van de politie in onze map steken.
Is dit goed om te doen of niet ?

Hierna gewoon de gerechtsdeurwaarder inschakelen. Hoeveel tijd krijgt zij dan nog om het appartement te verlaten ? en wat zijn de eventuele koste daarvoor en zijn deze dan ook voor mij ?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen !

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 06 aug 2012 11:55

We zijn dus al naar de vrederechter gegaan en dit gewonnnen. We hebben dit nu op de rol laten zetten.
Wat hebt U al gewonnen?

Teecee
Topic Starter

#3 , 06 aug 2012 12:19

De uitspraak van de vrede rechter.

Reclame

Turaki

#4 , 06 aug 2012 12:23

Enige grond die u heeft om haar buiten te zetten is het niet betalen van de huur (ik vermoed dat die 2 maanden wachten hierop slaan). Voor het jaarlijks nazicht zal u naar de vrederechter moeten trekken, om toegang te krijgen op straffe van dwangsom, maar dit is op zich niet voldoende om de huur te beëindigen.
Indien ze u ook constant brieven stuurt met ongefundeerde klachten, kan u haar verwittigen (best via AS) dat u, als ze hiermee doorgaat, u klacht gaat indienen voor stalking bij elke nieuwe brief. Wederom is dit geen reden om haar uit te zetten.

Betreffende de overlast, die is, cru gesteld, een probleem voor haar buren, en niet voor u. Enige dat u daar kan doen is haar via AS wijzen op de klachten die u heeft ontvangen (en zo bent u ook meteen ingedekt), maar daar u zelf geen slachtoffer bent kan u in feite niets doen.

Turaki

#5 , 06 aug 2012 12:24

De uitspraak van de vrede rechter.
Ik denk dat de vraag is waar deze uitspraak over gaat. Wat heeft de vrederechter juist uitgesproken?

Teecee
Topic Starter

#6 , 06 aug 2012 12:25

Na een uitspraak van de vrederechter is het toch mogelijk hierbij verder te gaan naar de gerechtsdeurwaarder om haar buiten te zetten ? Of ben ik hierin dan fout

Turaki

#7 , 06 aug 2012 12:31

Na een uitspraak van de vrederechter is het toch mogelijk hierbij verder te gaan naar de gerechtsdeurwaarder om haar buiten te zetten ? Of ben ik hierin dan fout
Maar wat was de uitspraak van de vrederechter? Dat het contract ontbonden wordt? Dan zal u dit eerst moeten laten betekenen. De termijn om te vertrekken volgens de uitspraak begint te lopen vanaf de betekenis. Dan kan u op de dag dat ze moet weg zijn, en niet vertrokken is, een deurwaarder inschakelen om haar buiten te zetten.

Lightning

#8 , 06 aug 2012 12:31

Als de vrederechter oordeelt dat U geldige argumenten hebt om de huurovereenkomst te beëindigen en dat als dusdanig ook uitspreekt, ja.
Maar U zegt dat U gewonnen hebt EN dat U de zaak op de rol hebt laten plaatsen. De vraag is dus heeft de vrederechter reeds een uitspraak gedaan, en zo ja welke?

Teecee
Topic Starter

#9 , 06 aug 2012 12:37

Uitspraak was als volgt:

* De achterstallige huur moet betaald worden
* Ons toegang moet verlenen
* Een hekwerk wat ze zelf beslist heeft te plaatsen, te verwijderen.

Geen 1 van deze is nagekomen.

Wij hebben een AS gestuurd naar haar om een datum af te spreken ivm de toegang. Hierop reageert ze gewoon niet zelfs.

Er is geen uitspraak gedaan om de huurovereenkomst te beeindigen, dus in principe zou er een nieuwe uitspraak moeten gebeuren hierover?

De politie is deze vrouw ook meer als moe, omdat ze elke week belt voor de kleinste problemen.

Turaki

#10 , 06 aug 2012 12:43

Ja, u zal terug naar de vrederechter moeten om een ontbinding te vragen.

Zijn er termijnen gegeven in voorgaande uitspraak? Heeft u deze betekend?

Teecee
Topic Starter

#11 , 06 aug 2012 13:35

Ze zijn betekend geweest en deze datums zijn al verstreken. Daarom willen we een nieuw verzoekschrift.

Welke reden moet je dan kunnen geven aan een vrede rechter voor ontbinding van een contract ? Want we willen deze persoon echt uit onze blok

Turaki

#12 , 06 aug 2012 13:38

Achterstal is de meest aanvaarde reden om iemand uit te zetten.

Doe daarnaast aangifte bij de politie wegens het niet naleven van het vonnis (neem uw bewijs van uw AS mee betreffende het toegang verlenen).

Vandebos

#13 , 06 aug 2012 13:57

Niet naleven van de termijnen bepaald in het voorafgaandelijke vonnis is eveneens een reden om nu de ontbinding te vragen.

Teecee
Topic Starter

#14 , 06 aug 2012 15:27

Dus opnieuw naar de vrede rechter en vragen voor ontbinding van het contract.

zou het helpen om een soort dossier van de politie mee te nemen ? Aangezien ze deze vrouw al willen in een gekkenhuis zetten (colloceren)

Als we toch allesinds iets meekrijgen van de politie om ons te kunnen helpen, geen idee of dit mogelijk is<

Als dat gedaan is, kunnen we gewoon rechtstreeks naar de gerechtsdeurwaarder om haar uit te zetten dus ?

Vandebos

#15 , 06 aug 2012 16:32

Het niet naleven van de termijnen uit een vorig vonnis is ruim voldoende voor beëindiging contract en uitzetting.

Terug naar “Huren”