Michelle Martin komt vervroegd vrij.

Caridina

Re: Michelle Martin komt vervroegd vrij.

#16 , 03 aug 2012 22:46

blijft het feit dat we het hier wel over een "recidivist" hebben he :?

Operatie Othello
Michelle Martin is een recidiviste. Ze is dat niet in de zin dat een veroordeling uit 1989 vandaag nog invloed zou hebben op het aantal jaren dat ze wel of niet te zitten heeft. Ze is een recidiviste doordat een wrang stukje geschiedenis zich herhaalt. Martin heeft Dutroux in de jaren tachtig geassisteerd bij het schaken van tienermeisjes, vijf in totaal waren dat er toen. Niet door te zwijgen of na te laten de politie te bellen, maar door te handelen. De jonge Dutroux was erin geslaagd haar het idee aan te praten dat dit goed zou zijn voor hun relatie. Zij bestuurde bij minstens één ontvoering de (witte) bestelwagen van waaruit hij een meisje greep. Ze liep toen voor het hof van Bergen een straf van vijf jaar cel op, maar kwam vervroegd vrij door zich in de gevangenis te gedragen als een meer dan voorbeeldige gedetineerde en zich helemaal te wijden aan bijbelstudie. Zij trouwde in 1988 met Dutroux in de gevangenis, in de hoop zo vaart te zetten achter zijn vervroegde vrijlating. Dutroux was in die tijd misdienaar in de gevangenis van Jamioulx.

WP002

#17 , 04 aug 2012 19:09

Ik vind de logica van de vervroegde invrijheidsstelling op niks trekken. Nu is de regel: 30 jaar, maar als je je goed gedraagt dan mag je vroeger vrij. Het zou feitelijk omgekeerd moeten zijn: 30 jaar, en als je je niet voorbeeldig gedraagt, krijg je er nog een lap bij.

Artesia

#18 , 04 aug 2012 22:43

Ook als ze na 30 jaar vrijkomt zullen er altijd emotionele uitbarstingen plaatsvinden rond haar vrijlating.
Dat er lieden zijn die nu het klooster bestormen vind ik er ver over.
Het is de wet die toelaat dat MM vevroegd kan vrijkomen.
Wat moet er met haar gebeuren als ze de gevangenis verlaat, nu of in de toekomst?!
Sommigen verlagen zich tot haar niveau als ze het hebben over 'tegen de muur zetten' en dergelijke onnozele praat.

Reclame

WP002

#19 , 04 aug 2012 23:38

Ook als ze na 30 jaar vrijkomt zullen er altijd emotionele uitbarstingen plaatsvinden rond haar vrijlating.
Als we de wetten respecteren, dan zal het met die emotionele uitbarstingen nog meevallen wanneer ze haar 30 jaar heeft uitgezeten. Dat is namelijk de straf die ze van de rechter heeft gekregen, niets meer en niets minder. Het schijnt sommigen te ontgaan dat het toch nog altijd in de eerste plaats de rechter is die de straf oplegt, en dan nog samen met de publieke opinie (vandaar het nut van juryrechtspraak), en niet de strafuitvoeringsrechtbanken.
Het enige wat er moet gebeuren is dat die verdraaide wet Lejeune, die altijd spelbreker is, mordicus wordt afgeschaft.

mava105
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 aug 2012 09:51

De wet is gelijk voor iedereen, of dat nu voor de zoon van een minister is of MM.
Ze maakt gewoon gebruik van de wettelijke mogelijkheden om vervroegd vrij te komen.
Maken wij ook niet gebruik van alle wettelijke mogelijkheden die er zijn om een paar € minder belastingen te betalen, of andere voordelen te behalen.
Schaf een aantal van die wettelijke mogeljkheden af. Ben dan benieuwd hoeveel van die betogers van Malonne dan niet zullen betogen omdat ze een aantal voordelen zullen verliezen.

Vandebos

#21 , 05 aug 2012 11:29

Een van de repercussies van dit dossier zal inderdaad zijn dat de wetgever het hoogstwaarschijnlijk zal aangrijpen om de heersende wetgeving aan te passen.

Aan de andere kant weten dat de publieke opinie van een gehele natie tegen je gekant is en je je de volgende 10 niet de minste fout kan veroorloven of je vliegt terug achter de tralies.... Lijkt me eerlijk soms erger dan nog 10 jaar in de hotel de houten pollepel te moeten verblijven, dan weet je immers waar je staat en kan je niets verliezen...

Moraelin

#22 , 14 aug 2012 16:55

Sommigen verlagen zich tot haar niveau als ze het hebben over 'tegen de muur zetten' en dergelijke onnozele praat.
Puur hypothetisch: als zij vrijkomt en ze lokt uw kleine zoon/dochter, verkracht het tientallen keren op beestachtige wijze en laat het nadien verhongeren en wegrotten in een donker gat.... zal u dan nog denken dat dit onnozele praat was ? Waarsch. wel en mss zelfs terecht maar ik vind dat men geen enkel risico mag nemen met dit soort creaturen...het gaat om overduidelijk recidivisme van het ergste soort, en er is geen iota wroeging in dit hele 'mens' te zien. Als je 40.000€ opspaart, een huis en juwelen hebt en dan een schamele 300 € opzij zet voor de slachtoffers of als je nooit openlijk je spijt hebt betuigt over de zaken en je als een beest, wat zeg ik, vele malen erger, hebt gedragen dan moet je daar ook de gevolgen van dragen. Voor mij zijn die duidelijk: nooit meer vrijkomen.

Artis

#23 , 14 aug 2012 19:39

Puur hypothetisch: als zij vrijkomt en ze lokt uw kleine zoon/dochter, verkracht het tientallen keren op beestachtige wijze en laat het nadien verhongeren en wegrotten in een donker gat.... zal u dan nog denken dat dit onnozele praat was ? Waarsch. wel en mss zelfs terecht maar ik vind dat men geen enkel risico mag nemen met dit soort creaturen...het gaat om overduidelijk recidivisme van het ergste soort, en er is geen iota wroeging in dit hele 'mens' te zien. Als je 40.000€ opspaart, een huis en juwelen hebt en dan een schamele 300 € opzij zet voor de slachtoffers of als je nooit openlijk je spijt hebt betuigt over de zaken en je als een beest, wat zeg ik, vele malen erger, hebt gedragen dan moet je daar ook de gevolgen van dragen. Voor mij zijn die duidelijk: nooit meer vrijkomen.
Ik denk niet dat artesia doelt op het feit dat ze niet moet gestraft worden, he. Alleen de inquisitie zijn we hopelijk toch al ontgroeid...

Artesia

#24 , 20 aug 2012 11:18

Zelfs als MM haar termijn uitzit zal het voor Marchal en Co nog niet genoeg zijn.
De wet is echter de wet en waar waren Marchal en Co al die jaren toen er andere criminelen vervroegd vrij kwamen?

Artesia

#25 , 20 aug 2012 11:22

Dan had men haar van in het begin levenslang moeten geven zonder mogelijkheid om ooit vrij te komen.
En wat heb je aan spijt als die 10 tegen 1 toch niet gemeend is?

Artesia

#26 , 20 aug 2012 11:23

Ik denk niet dat artesia doelt op het feit dat ze niet moet gestraft worden, he. Alleen de inquisitie zijn we hopelijk toch al ontgroeid...

Zo is dat Artis.
En ik vrees dat sommigen de inquisitie helemaal nog niet ontgroeid zijn.
Als je sommige commentaren in kranten leest, amai :shock:

Moraelin

#27 , 27 aug 2012 17:02

Zelfs als MM haar termijn uitzit zal het voor Marchal en Co nog niet genoeg zijn.
De wet is echter de wet en waar waren Marchal en Co al die jaren toen er andere criminelen vervroegd vrij kwamen?

Ik denk nu niet dat het aan hen is om alle criminelen aan te pakken. Dit zou de taak van justitie moeten zijn. Jammer genoeg faalt deze miserabel in haar basisfunctie: de maatschappij beschermen tegen zij die haar en onschuldigen kwaad willen berokkenen.

Als er iemand is die ook maar iets kwaad over Marchal en de anderen wil zeggen zeg ik enkel dit: zet u eens 5 minuten in hun schoenen, echt in hun schoenen, en u zou er nooit meer zo over praten. Deze mensen proberen ook te genezen maar met deze zever en dit mens die weer vrijkomt is dit gewoon een slag in het gezicht en alle oude wonden weer open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#28 , 27 aug 2012 17:35

Jammer genoeg faalt deze miserabel in haar basisfunctie: de maatschappij beschermen tegen zij die haar en onschuldigen kwaad willen berokkenen.
sinds wanneer is dit de taak van justitie? Justitie draait rond rechtvaardigheid, niet rond wat je beschrijft.

Artis

#29 , 27 aug 2012 19:26

Als er iemand is die ook maar iets kwaad over Marchal en de anderen wil zeggen zeg ik enkel dit: zet u eens 5 minuten in hun schoenen, echt in hun schoenen, en u zou er nooit meer zo over praten. Deze mensen proberen ook te genezen maar met deze zever en dit mens die weer vrijkomt is dit gewoon een slag in het gezicht en alle oude wonden weer open.
Wat niemand ook ontkent!
Wat mij het meest stoort zijn die talloze moraalridders die met hun populistisch gezwets precies doen alsof het waren hun eigen kinderen... Versta me niet verkeerd, uiteraard mogen mensen de getroffen families (onder)steunen. Het leed dat hen aangedaan is, is onuitwistbaar. Uiteraard mogen zij alles in het werk stellen om via juridische weg MM te "duvelen", maar al die anderen die nota bene misdrijven (vandalisme, bedreigingen, ...) plegen tav. de nonnen uit Malonne, neen, dat kan er bij mij niet in ...
De politiefactuur voor de staat voor al die patrouilles zal trouwens ook niet min zijn ...

Vandebos

#30 , 27 aug 2012 20:51

Een van de dingen die mij persoonlijk het meest tegen de borst stuit is de kostprijs van de bescherming die er nu wordt uitgetrokken om haar te beschermen tegen de gevolgen van haar eigen daden en waar de gemeenschap weer maar eens voor mag opdraaien...

Terug naar “Praat café”