GRATIS samsung GALAXY tablet 7.0"

johandr
Topic Starter

GRATIS samsung GALAXY tablet 7.0"

#1 , 23 jul 2012 21:13

Ik kreeg onlangs na een bezoek aan een belgacom-boetiek de vermelding dat ik recht had op een gratis
samsung galaxy tab 7.0" omdat ik een internet maxi pack had. (zoals vermeld in de reclame-folder en zonder mijn medeweten...)
Dit werd me beloofd door de belgacom-medewerker en deze werd besteld.
Vorige week, na een maand wachten mocht ik om de tablet gaan.
De papieren werden opgemaakt, maar de bijgeleverde sim kon de volgende dag maar geactiveerd worden wegens
computerproblemen bij belgacom.
Ondertussen een houder voor de tablet, een kraswerende folie en een autolader erbij gekocht.
Tot de dag erna men mij liet weten dat men tijdens het activeren van de sim pas kon vaststellen dat ik geen recdt had op dat tablet omdat
het internet door de werkgever betaald is... Dit is nooit vermeld geweest door de belgacom-medewerkers, anders was hem trouwens niet besteld geweest.
En is ook niet vermeld met kleine letters op de reclame-folder.
Bij de melding van het toestel te moeten teruggeven heb ik ook de vraag gesteld wat met de aangekochte accessoires?
Deze accessoires zijn reeds geopend en zou een probleem zijn om terug te nemen?! De gerante ging mij hierover contacteren, wat ik ermee moest doen.
Met het toestel en de accessoires dus, maar dit was een week geleden en tot op vandaag nog niks gehoord van belgacom....

Ik heb alles nog in mijn bezit en zal zeker klacht indienen bij de ombudsdienst maar wacht nog antwoord van de gerante!

Wat zegt de wetgeving hierover?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2012 11:46

Vandaag gelezen in de krant: De verkoop van de Samsung Galaxy tab. door de rechtbank in gans de EU verboden, na een klacht van Apple

mapleleiah

#3 , 27 jul 2012 19:03

@Mava Dat is al van lang geleden, hoor ... ondertussen is Apple overal de rechtzaken aan het verliezen. In België worden die tabs al lang gewoon verkocht. Ik meen ook dat het probleem zich vooral situeert bij de 10" tabs en niet die van 7".

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

guiclo

#4 , 31 jul 2012 21:49

Als ik van u was zou ik contact klacht indien bij de ombudsdienst van telecomunicatie en dan moet Belgacom een reactie geven en dan weet je waar je voor staat.
Wachten op een reactie van Belgacom moet je niet doen want die komt er niet, heb er ervaring mee met Belgacom.
Bij de ombudsdienst moeten ze reageren en toont aan dat jezelf er een probleem over maakt en binnen de maand krijg je zeker reactie.

Adelante

#5 , 31 jul 2012 23:14

Welkom in de wondere wereld van deze telecomoperator, waar je geen recht hebt op de voordelen waar een gewone particulier wel recht op heeft (zoals die tablet bijvoorbeeld), enkel en alleen omdat je werkgever je internetabonnement betaalt. Een overeenkomst tussen de werkgever en de werknemer (in mijn geval omdat ik vaak van thuis uit werk en dus niet louter voor de fun), waar de operator eigenlijk buiten staat. Tarieven zijn dezelfde als voor gewone particulieren, dus de werkgever betaalt de volle pot maar noch werkgever noch werkgever hebben blijkbaar recht op de bijbehorende voordelen.

Heb hiervoor een geschil geopend bij de ombudsman, als reactie nog steeds een welgemeende "njet" gekregen maar ze konden wel een korting geven van 30% op een abonnement voor digitale TV (waar ik helemaal geen behoefte aan heb), mijn reactie hierop is onbeantwoord gebleven...

Op het forum van de operator zelf vind je hierover wel een paar topics terug want er zijn wel meer klanten met dit probleem.

johandr
Topic Starter

#6 , 02 aug 2012 21:14

klopt.... heb reeds klacht ingediend bij ombudsdienst en is dus afwachten...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 aug 2012 13:03

Tot de dag erna men mij liet weten dat men tijdens het activeren van de sim pas kon vaststellen dat ik geen recdt had op dat tablet omdat het internet door de werkgever betaald is...
Wie jouw internet betaalt, is toch jou zaak (of iets tussen jou en je werkgever)? Je hebt de tablet in handen.

U hebt een aanbod gekregen en aanvaard van één van hun medewerkers (die de firma vertegenwoordigd). De firma zal sterk in hun schoenen moeten staan om deze transactie terug te draaien. Hou de tablet en vraag hen (desnoods aangetekend) op basis waarvan ze de mondelinge overeenkomst die met hun verkoper gemaakt hebt (zijn aannbod: je krijgt een gratis tablet, jouw antwoord: OK!), zouden terugdraaien?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”