Heb deze situatie 2 jaar geleden ook voorgehad. Door een lek in de verwarmingsketel van bovenbuur.
In deze berging stond toen oa mijn werkmateriaal zoals cirkelzaag , boormachine , 2de pc en andere belangrijke zaken die dus volledig nat waren.
Expert is samen met verzekering langsgeweest om schade te bepalen.
Zijn redenering : Cirkelzaag even in stopcontact , draaide nog schade 0 euro. Boormachine idem. Andere zaken zoals bv persoonlijke foto's 0 euro. Vergoeding totaal 350 euro. Hiervan werd dus bestek opgemaakt onder voorbehoud.
Onnodig te vertellen dat ik cirkelzaag 2 weken later even wou gebruiken en ze 5 minuten later voor kortsluiting zorgde

Uiteindelijk tot op heden dus 0 euro getrokken en eigen verzekering wou geen stappen ondernemen omdat vergoeding te klein was.
Bijkomend probleem was dat het gebouw verzekerd was door verhuurder , met afstand van verhaal voor huurder.
Verzekering bovenbuur haalde dit aan zadat ik dus schade moest verhalen op verzekering verhuurder. Die verzekering ketste nadien de bal af door te beweren dat bovenhuurder een kraantje niet volledig afgesloten had.
En zoals j.demoor ook aanhaalde , bij schade indien vergoed moet men ook btw mee uitbetalen.