Mijn grootmoeder heeft een woning en een stuk bouwgrond (aparte percelen, die naast elkaar liggen). Vermits ze in een rusthuis verblijft staat die woning leeg. Nu zouden wij dit willen verkopen (met toestemming van grootmoeder uiteraard).
Indien mogelijk zouden wij de woning en bouwgrond samen verkopen aan dezelfde koper. Mijn vraag was nu wat zijn de kosten voor ons als verkoper op de woning en op de bouwgrond in de veronderstelling dat we dus al een koper hebben en geen extra kosten moeten maken voor een immo kantoor of dergelijke ? Maakt het voor ons een verschil uit wat de waarde van de woning of grond afzonderlijk is als de totaal prijs dezelfde is ? Dus stel woning verkopen we voor 200.000,00 euro en grond voor 50.000,00 ten opzichte van bijvoorbeeld woning aan 150.000,00 en grond aan 100.000,00.
En dan ook de andere zijde : maakt dit een verschil uit voor de koper ? Ik denk dan bijvoorbeeld aan andere percentages bij notaris of om te registreren of ... Met andere woorden maakt 200.000,00+50.000,00 een vershil uit ten opzichte van 150.000,00+100.000,00 ?
Alvast bedankt