Beste,
Ik heb een bedrijf die instaat voor het ontwerp van websites.
Hieronder de situatie :
Klant wilt een ontwerp en betaald daar 50euro voor (versie 1). Hier heb ik duidelijk een plan gevraagd van de gewenste indeling van de website.
Tijdens de revisie +/- 2 weken, heeft de klant mij laten weten dat hij iets compleet anders wilt. Daar heb ik duidelijk uitgelegd dat het niet meer om aanpassingen gaat van de huidige website, maar om een compleet nieuwe website. Hierbij heb ik hen ingelicht over de 2e schijf van 50euro (versie 2). Hij ging dit bespreken. De 2e versie is echter klaar, maar ik wou het ontwerp nog niet doorsturen, omdat ik de 50euro nog niet heb ontvangen.
Na een chat gesprek wist de klant mij te vertellen dat ik achter de 50euro kon fluiten. Bij deze heb ik de klant een email verstuurd met de nieuwe factuur in bijlage.
Dit was echter der reactie van de klant :
"Wij hadden een edit van het huidige design gevraagd, het design waar we eerder al 50,00 EUR voor hebben betaald.
We hebben nooit de claim gemaakt een compleet nieuw design voor nogmaals 50,00 EUR op te stellen.
Deze factuur is voor ons compleet uit den boze, en zal in geen geval worden betaald.
U mag gerust de PSD doorverkopen aan iemand anders."
Ik heb de klant gewezen op de betalingsvoorwaarden van mijn factuur.
Reactie klant
Edit :
Op basis waarvan maak jij een claim op een 'boete' of rente bij niet-betaling?
Er is schriftelijk niks opgesteld, noch ondertekend.
Een mondeling akkoord geldt voor zover ik weet nog steeds niet als rechtsgeldig.
Bovendien was er enkel een akkoord over de eerste schijf van 50,00 EUR die wij ook hebben betaald.
Nogmaals, die tweede schijf van 50,00EUR werd door ons niet gevraagd.
Motto van het verhaal ? Altijd eerst alles laten betalen voor ik eraan begin?
Met vriendelijke groet