VRAAG OM RAAD

Ellen006
Topic Starter

VRAAG OM RAAD

#1 , 06 aug 2007 20:29

Hallo,

Ik heb een vraagje, Mijn moeder is net overleden en zij woonde samen met haar vriend. Zij had jaren gespaard voor haar begrafenis kosten te betalen dit was een verzekering van Deltaloyd Life. daar trek je dan 3800 euro van. Op haar papieren stonden twee namen de mijne en dan die van haar vriend. nu wil haar vriend de helft hiervan ( waarvan hij oficieel recht op heeft) maar wil niets maar dan ook niets van de begrafennis kosten betalen. Enkel zijn zakken vullen. wat kan ik nu doen?
Ik heb wel hem een papier laten tekenen waarin hij verklaart dat hij voledige afstand doet en dat ik alles betaal en wat nog ga komen maar is dit wettelijk? of is hij wettelijk verplicht om mee te betalen voor de begrafenis.

MET VRIENDELIJKE
GROETJES.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 06 aug 2007 21:10

Is het niet zo dat die verzekeringspremie in eerste instantie moet gebruikt worden om de begrafenis te betalen? ALS er dan nog iets overschiet (en ik weet wat begrafenisondernemers kosten ... 't zal niet veel zijn), wordt dat verdeeld onder de begunstigden.

Mijns inziens kan die vriend voorlopig niet teveel eisen.

Ik ken natuurlijk de precieze inhoud van die verzekering niet. Ik ga alleen uit van wat er normaal in zo'n overeenkomst staat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”