Aankoop hekken

ENBRR
Topic Starter

Aankoop hekken

#1 , 25 jul 2012 21:52

Heb een hekken aangekocht in de X. Dit was maatwerk en levertijd werd geraamd op 8 tot 12 weken. Bestelling én betaald eind maart. Intussen zijn 17 weken verder. Enkele weken geleden de X hierover aangesproken. Zij hebben de leverancier gecontacteerd en gevraagd wat er gebeurde. Na nogmaals contact gehad te hebben met X kreeg ik toch een telefoontje van de leverancier om af te spreken voor de levering. Dit ging dan nog 3 weken duren. De dag van levering word ik opgebeld om te zeggen dat ze het hekken niet kunnen leveren omdat dit nog in de lakkerij staat. De week daarna zou beter gaan. Dus morgen donderdag normaliter. Vanmorgen, woensdag 25/7, terug telefoontje om te zeggen dat de levering op donderdag niet kan doorgaan. Ze weten nu zelfs niet waar m'n bestelling, maatwerk, staat. De lakkerij is zelfs gesloten, en wanneer de levering zou zijn is voor diegene aan de telefoon een groot vraagteken. Al m'n andere werken worden uitgesteld want eerst moet dat hekken hangen. Intussen zijn we 4 maanden verder. Welk recht heb ik? Moet ik aankloppen bij X. Zij gaan me waarschijnlijk doorverwijzen naar de leverancier. Intussen heb ik reeds 4 maanden geleden het volledige bedrag betaald aan X. Met dank voor meer info. Dank u wel. M'n telefoonnummer : ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 jul 2012 23:15

U heeft een contract met X, met de leverancier heeft u niets te maken. Daar de leveringstermijn tussen de 2 en 2 en een halve maand lag, is deze ruimschoots overschreden. Als u wenst, kan u dus de koop ontbinden hiervoor, maar dan gaat u nog langer moeten wachten op het hekken.

Neem contact op met X, en vraag hen om een commerciële geste. Laat hen subtiel weten dat u overweegt om de koop te annuleren, en dat u hiertoe het recht heeft. Natuurlijk, voor een extra korting om uw extra kosten door te wachten te compenseren, kan u nog een wel beetje extra geduld uitoefenen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”