Mijn werkgever plaatst zonder mij te vragen en goedkeuring een gewettigde afwezigheid op mijn planning en heeft zelfs niet de intentie deze te verwijderen.
Kan dit zomaar, wat kan ik hieraan doen
Misschien kan TS ook eens de omstandigheden van deze 'gewettigde afwezigheid' toelichten?
Het is nogal kort door de bocht om te zeggen 'eis loon voor deze dagen'
als een werkgever een gewettigde afwezigheid op de planning zet en de werknemer dit niet wil, is het logisch dat de werkgever gewoon geen werkt heeft voor die persoon op die bepaalde dag en het op die manier wil oplossen.
Is jammer genoeg een veel voorkomend gebruik in bepaalde sectoren (vooral dienstencheques & schoonmaak).
In sommige sectoren wordt ook rekening gehouden met "bouwverlof" (firma's die diensten leveren aan bouwfirma's) of is er sprake van een collectief verlof. Kan ook sprake van zijn in dit geval...
is zeker geen collectieve sluiting of bouwverlof, maar ik werk in een sector als de werkgever de contractuele uren niet kan voorzien deze moet uitbetalen