mijn auto met autolening op moeders naam

Sarah.Divien
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mijn auto met autolening op moeders naam

#1 , 24 jul 2012 18:55

Beste

kan iemand mij zeggen wat ik in dit geval moet doen?

Ik heb een auto gekocht en mijn moeder wou mij helpen. De aankoopfactuur staat op haar naam, voorschot door mij betaald (vanop rek, niet cash) en de rest is financiering op haar naam. Nu dreigt mijn moeder ermee om de lening stop te zetten wat dus gevolg kan hebben dat ze de auto terug halen toch?
Als ik die financiering afbetaal, is de auto dan van mij? Als dat niet zo is ben ik dan die 2000euro voorschot kwijt? (staat nergens op papier enkel bewijs van uitreksel)

HELP aub dank u!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 24 jul 2012 21:15

"Ik heb een auto gekocht..." schrijft u. Maar : de auto staat op haar naam, de lening ook. Uw moeder heeft dus een auto gekocht, en u niet! U hebt het voorschot giraal betaald, maar dat kan evengoed een gift van u aan uw moeder zijn. Staat er verder niets op papier? Ziet er niet al te best uit.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

loeki

#3 , 25 jul 2012 07:28

Als Uw moeder de financiering niet verder afbetaald, die per slot van rekening op haar naam staat, dan heeft zij een groot probleem.
De bank zal haar aanmanen en de procedure in werking zetten om haar geleend geld terug te krijgen.
Uw moeder zal bij niet verder betalen ook op de zwarte lijst komen te staan
Het enigste probleem dat U heeft, is dat U Uw 2000 euro kwijt bent.
De auto kan U niet kwijt raken want die is niet van U

Reclame

Sarah.Divien
Topic Starter

#4 , 25 jul 2012 11:59

Akkoord op papier staat alles op haar naam, maar ze heeft mij die cadeau willen doen... dat staat natuurlijk nergens op papier...
ik dacht al dat het er niet goed zou uitzien... dus 2000 euro kwijt en auto kwijt hoogstwaarschijnlijk?

Oude Belg

#5 , 25 jul 2012 14:12

Akkoord op papier staat alles op haar naam, maar ze heeft mij die cadeau willen doen... dat staat natuurlijk nergens op papier...
ik dacht al dat het er niet goed zou uitzien... dus 2000 euro kwijt en auto kwijt hoogstwaarschijnlijk?
Inderdaad.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sarah.Divien
Topic Starter

#6 , 26 jul 2012 19:15

Kan ik die 2000 euro terug eisen?
(mijn moeder heeft achter mijn rug extra sleutel gevraagd in garage, is dus waarschijnlijk niet om hem hier aan mijn deur te laten staan)

Oude Belg

#7 , 26 jul 2012 19:19

Waarschijnlijk niet. Uw moeder kan verklaren dat u haar dat voorschot wilde schenken. Het kan beschouwd worden als een begin van bewijs, maar daar houdt het ook mee op. Het uitpraten met uw moeder is de beste, en wellicht ook de enige oplossing.

Sarah.Divien
Topic Starter

#8 , 26 jul 2012 19:40

en als ik de lening volledig afbetaal, kan dat dan niet gezien worden dat ik de auto aankoop?

Sarah.Divien
Topic Starter

#9 , 26 jul 2012 19:43

(uitpraten is voorlopig geen optie) dus beste dat ik dan kan doen is die 2000 euro vergeten en nummerplaten opzenden? verzekering afzeggen en auto aan haar overhandigen?

Alvast heel erg bedankt 'oude belg' voor uw raad en hulp!

Terug naar “Andere”