Beste,
Ik ben al ongeveer 7 jaar gescheiden en betaal sinds dan keurig alimentatie aan mijn ex-vrouw (ongeveer 300 euro voor 2 kinderen).
Nu komt mijn ex-vrouw af met de rekening voor de beugel (uitzonderlijke medische kosten zitten niet in de standaard alimentatie) ten bedrage van 1.500 euro, ze vraagt dat ik de helft bijleg, dus 750 euro. Daar ben ik akkoord mee en dat wil ik betalen.
Nu moet mijn dochter buiten deze beugel ook een erg dure operatie ondergaan (de onderkaak wordt korter gemaakt wegens 'onderbeet') dit is wanneer de boven en ondertanden niet perfect op elkaar staan.
Deze operatie kost 7.000 euro, dus mijn ex-vrouw vraagt aan mij 3.500 euro. Bij deze operatie, die niet als noodzakelijk maar eerder als een 'schoonheidsoperatie' wordt beschouwd, komt het ziekenfonds niet tussen en is dus volledig zelf te betalen.
Ik ben niet alleen niet akkoord met deze operatie, ik kan ze bovendien niet betalen. Ik probeer zelf mijn eigen nieuwe gezin in een financieel gezonde situatie te krijgen.
Ben ik verplicht deze 3.500 euro zomaar te betalen ?
Ik wil het beste voor mijn dochter, maar als ik deze 3.500 euro moet betalen breng ik mijn nieuw gezin in de problemen...
Alvast bedankt voor jullie antwoord !